Acţiunile Hugo Boss au scăzut cu până la 10% marţi, după ce compania şi-a redus perspectivele de vânzări, devenind cel mai recent caz al unei companii de modă de lux care avertizează asupra problemelor persistente din acest sectorul, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Casa de modă germană a declarat luni că se aşteaptă la vânzări pe tot anul de până la 4,35 miliarde de euro (4,73 miliarde de dolari), în scădere uşoară faţă de previziunile anterioare, de până la 4,45 miliarde de euro.

Compania a atribuit perspectivele revizuite ”provocărilor macroeconomice şi geopolitice persistente” şi a citat China şi Regatul Unit drept pieţe deosebit de provocatoare.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Acţiunile au redus uşor pierderile, ulterior, pentru a se tranzacţiona în declin cu 7,5%.

”Operăm într-o perioadă de incertitudine macro globală semnificativă, care ne-a afectat performanţa în al doilea trimestru”, a declarat directorul general Daniel Grieder, într-un comunicat.

”Deşi momentul oricărei redresări macro rămâne incert, strategia noastră de a investi în mod constant în mărcile noastre puternice, BOSS şi HUGO, ne oferă încredere în capacitatea noastră de a continua să impulsionăm creşterea peste tendinţe şi să captăm mai multă cotă de piaţă”, a adăugat el.

Reducerea previziunilor este a doua făcută de companie în acest an, după ce retailerul a declarat în martie că creşterea vânzărilor în 2024 ar putea încetini la 3% până la 6%.

Revizuirea moderează această ţintă până la o creştere de 1% până la 4%.

Vânzările grupului lui Hugo Boss au coborât cu 1% în al doilea trimestru, la 1,02 miliarde de euro, în principal de scăderile din Asia şi Europa.

Profitul operaţional a scăzut în al doilea trimestru cu 42% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 70 de milioane de euro, reflectând ”tendinţe mai reduse de vânzări şi investiţii strategice în afacere”, a spus compania în raportul său preliminar.

Ajustarea perspectivelor are loc în timp ce preocupările macroeconomice şi geopolitice au afectat sectorul de lux în general, alte mărci de lux, inclusiv Burberry şi LVMH, raportând o încetinire a vânzărilor.

Acţiunile Burberry au scăzut luni cu 16%, după ce o performanţă fiscală dezamăgitoare din primul trimestru a determinat-o să emită un avertisment de profit, să-şi înlocuiască CEO-ul şi să-şi reducă dividendele. Marţi, acţiunile companiei au scăzut cu peste 5%.

Grupul elveţian de lux Richemont a raportat luni o creştere a vânzărilor de doar 1%, la cursuri de schimb valutar constante în primul trimestru, deoarece o scădere a vânzărilor din China a afectat rezultatele companiei.

Cererea mai slabă de pe piaţa chineză, cândva profitabilă, a reprezentat o presiune asupra sectorului de lux de câteva trimestre, în timp ce a doua economie din lume se luptă să îşi revină după pandemie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.