Colecţionarii şi comercianţii au cheltuit anul acesta 22 de miliarde de dolari pentru lucrări în format NFT, faţă de 100 de milioane de dolari în 2020, potrivit The Guardian.
Un raport întocmit de DappRadar arată că scena NFT - activ digital unic, care nu poate fi replicat, cunoscut sub numele de jeton nefungibil (non-fungible token) - a luat amploare la începutul anului, odată cu vânzarea „Everydays: The First 5,000 Days”, semnată Beeple, pentru 69 de milioane de dolari.
Casele de licitaţii au început să organizeze mai multe vânzări centrate pe astfel de lucrări, iar NFT a intrat în mainstream.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Potrivit DappRadar, în prima jumătate a anului 2021, au fost înregistrate vânzări de NFT în valoare de 4 miliarde de dolari, iar în a doua parte a anului, suma înregistrată a crescut remarcabil la 18 miliarde de dolari.
„Hollywood-ul, celebrităţile din sport şi marile branduri au dat lovitura în spaţiu, oferind NFT-uri cu un nou nivel de exclusivitate”, a remarcat DappRadar.
Experţii recomandă precauţie, totuşi. „Este o chestiune de ani înainte ca orice piaţă crypto, să nu mai vorbim despre NFT, va ajunge să semene cu ceea ce pieţele convenţionale numesc stabil”, a spus George Monaghan, analist la firma de cercetare GlobalData. „Nu aş arunca încă banii economisiţi pe vreun NFT”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...