NFT, prescurtarea de la non-fungible token, a fost desemnat cuvântul anului de Collins Dictionary.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Utilizarea abrevierii NFT - activ digital unic, care nu poate fi replicat, cunoscut sub numele de jeton nefungibil (non-fungible token) - a crescut cu mai mult de 11.000% în 2021, potrivit reprezentanţilor dicţionarului.

Vânzarea unor astfel de certificate, precum videoclipul „Charlie Bit My Finger”, codul sursă original pentru World Wide Web (www) şi „Everydays: the First 5.000 Days", colaj semnat de artistul american Beeple (Mike Winkelmann), a însemnat sume mari în licitaţiile de anul acesta.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Un reprezentant al Collins Dictionary a spus că este „neobişnuit” pentru o abreviere să înregistreze o astfel de creştere în utilizare.

„Dacă NFT va avea o influenţă de durată rămâne de văzut, dar prezenţa ei bruscă în conversaţii în lume o face clar să fie cuvântul anului pentru noi”, a declarat Alex Beecroft, citează BBC.

NFT este unul dintre cele trei cuvinte legate de tehnologie care au fost adăugate în lista noilor cuvinte Collins, pe lângă „crypto”, forma prescurtată a cuvântului criptomonedă, şi „metaverse”, care descrie o lume virtuală tridimensională.

Cuvântul anului 2020 ales de Collins Dictionary a fost „lockdown” (carantină, n.r.), iar infuenţa pandemiei asupra limbii engleze rămâne puternică. Au mai fost incluse anul acesta „pingdemic", după regulile de autoizolare, „hybrid working" şi „double-vaxxed".

Alte cuvinte nou introduse sunt „climate anxiety” - care reflectă îngrijorarea oamenilor cu privire la schimbarea climei şi percepţia că lipseşte acţiunea pentru combaterea efectelor acesteia; „neopronoun” - cuvinte care servesc drept pronume, dar, spre deosebire de „el” şi „ea”, nu au gen; „cheugy” - termen care descrie şi respinde ceva ca fiind demodat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.