Grupul Żabka, unul dintre principalii retaileri europeni de proximitate, a demarat procesul de extindere pe piaţa din România cu noul brand froo. Exorigo-Upos, cu care compania colaborează de mulţi ani pe piaţa din Polonia, a fost ales drept partener pentru implementarea proiectului. Magazinele froo din România au fost create după modelul celor din Polonia.
Implementarea unui proiect de o asemenea amploare necesită o gamă largă de competenţe şi o înţelegere profundă a proceselor de retail şi a condiţiilor locale. Activitatea IT desfăşurată de Exorigo-Upos pentru froo – un lanţ de magazine moderne de proximitate în România – a început în februarie 2024 şi a durat patru luni. Procesul a implicat numeroşi angajaţi din filiala românească şi o echipă de specialişti din Polonia.
„Lansarea unui business într-o altă ţară vine întotdeauna cu multe provocări. Totuşi, piaţa românească nu ne este străină, deoarece suntem prezenţi aici de nouă ani. Datorită competenţelor noastre extinse şi cunoştinţelor în domeniul software-ului, hardware-ului şi serviciilor de retail, am putut să ne asumăm un proiect atât de complex. Acesta a presupus deschiderea de magazine şi instalarea de sisteme de supraveghere CCTV în lanţul froo. De asemenea, am furnizat imprimante fiscale şi prima şi a doua linie de servicii de suport tehnic pentru froo. Un rol important este jucat de echipa noastră locală, care oferă suport personalului de la sediul central”, a declarat Michał Koźliński, Directorul Centrului de Suport Tehnic şi Servicii al Exorigo-Upos.
Instalarea sistemelor de supraveghere CCTV în România este supusă unor reglementări stricte, inclusiv aprobarea proiectului de către poliţie. Este nevoie de obţinerea autorizaţiilor şi instruirea contractorilor. O altă provocare aparent banală a fost infrastructura rutieră complexă din România, care a necesitat în cele din urmă coordonarea mai multor transporturi. Zeci de paleţi cu echipamente au ajuns la timp, asigurându-se în acelaşi timp optimizarea costurilor proiectului.
Exorigo-Upos a fost implicată în testarea şi coordonarea noului sistem de vânzări, configurând un magazin de testare şi primul magazin fizic oficial froo din Bucureşti.
„Deşi ambele sunt ţări europene, există diferenţe majore între abordările dintre România şi Polonia în ceea ce priveşte realizarea sarcinilor. Rolul nostru a fost să asigurăm o comunicare eficientă şi o înţelegere reciprocă a nevoilor fiecărei părţi în privinţa respectării termenelor. În România, se observă o abordare culturală mai relaxată în gestionarea timpului şi o tendinţă de a stabili termene într-un mod mai flexibil. Cu toate acestea, am reuşit să ajungem la un compromis şi să stabilim condiţii optime pentru o colaborare eficientă”, a adăugat Michał Koźliński.
Cu experienţa sa în acest tip de implementări şi capacitatea de a oferi suport şi în afara Poloniei, Exorigo-Upos a furnizat cu succes servicii de implementare, asistenţă şi chiar consultanţă de business, aspect crucial pentru primele etape ale brandului pe noua piaţă. Companiile continuă să colaboreze pentru deschiderea mai multor magazine, peste 50 fiind deja deschise din luna mai 2024 conform strategiei de expansiune a froo.
Magazinele froo oferă o selecţie de gustări de tip bistro şi cafea. De asemenea, sunt disponibile pahare cu gheaţă pentru răcorirea băuturilor şi cafea proaspăt măcinată. Pe terasa exterioară sunt amplasate mese pentru clienţi.
„Sprijinul Exorigo-Upos pentru proiectul froo este un proces complex, care necesită flexibilitate în modul de lucru al ambelor părţi. Cu o logistică adecvată, o înţelegere a reglementărilor locale şi o adaptare la noul sistem de distribuţie, Exorigo-Upos a contribuit la lansarea magazinelor froo în România la cel mai înalt nivel de calitate. Experienţa şi gama largă de servicii oferite de companie ne-au determinat să le încredinţăm deschiderea următoarelor magazine”, a declarat Radu Trandafir, Director General Froo Romania Retail S.R.L. & DRIM Daniel Distributie.
În Polonia, Grupul Żabka deţine peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum şi magazine autonome Nano, servicii de q-commerce, e-commerce şi catering dietetic. Pentru intrarea sa pe piaţa din România, Grupul se bazează pe o experienţă de peste 26 de ani în Polonia.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.