Licitaţiile online pot fi o oportunitate excelentă pentru a cumpăra bunuri valoroase la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă. Platformele specializate au oferte atât pentru antreprenori, cât şi pentru cei care vor să facă o achiziţie importantă, dar nu au suficient buget.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Dacă te numeri printre cei care care îşi doresc să facă investiţii inteligente, contează foarte mult să adopţi strategia de licitare potrivită. Sunt câteva aspecte de care trebuie să ţii cont - de la cerinţele vânzătorului până la cererea din domeniu. Însă, dacă vrei să te pregăteşti corespunzător şi să-ţi creşti şansele de câştig, rămâne să descoperi în rândurile de mai jos câteva sfaturi esenţiale.

Ce tactici de licitare există?

Evenimente

30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Oricât de intuitivă ar fi licitarea online, alegerea tacticii potrivite de negociere poate deveni o provocare.

În cazul în care e vorba de licitaţii terenuri, construcţii sau spaţii comerciale, lucrurile devin şi mai complicate. Cererea e destul de mare, iar ofertele sunt adaptate în consecinţă. Dacă e prima dată când licitezi şi vrei să-ţi asiguri din prima o reuşită, iată care sunt cele mai folosite tehnici:

●       Licitarea agresivă - Supralicitezi înaintea adversarilor pentru a le atrage atenţia şi a le arăta că eşti decis/ă să faci investiţia. Este o metodă care îi va descuraja sa mai plaseze oferte. Ai grijă să adopţi o atitudine calmă, dar hotărâtă.

●       Licitarea imprevizibilă - O poţi regăsi în general în rândul profesioniştilor, care ştiu cum să-şi ascundă intenţiile şi să-şi controleze emoţiile. Cei care aleg o astfel de tactică licitează în momentele neaşteptate sau în ultimele minute.

●       Licitarea automată - O alternativă mai simplă şi mai rapidă, mai ales pentru cei care au un program încărcat. Licitantul trebuie doar să seteze o limită superioară, iar computerul va decide în locul lui.

●       Licitarea cu orice preţ - Dacă eşti antreprenor şi vrei să te impui într-o anumită piaţă, poţi alege o astfel de metodă. Trebuie să ai, totuşi, un buget adecvat pentru a face achiziţia. Dacă vrei să elimini competiţia, s-ar putea să fie nevoie să licitezi în pierdere.

●       Licitarea prudentă - Varianta ideală în cazul în care nu vrei să ai parte de costuri suplimentare. Trebuie să rămâi disciplinat şi să fii atent la bugetul disponibil, fără să intri în febra jocului pentru a oferi încă un pas. 

Care este momentul optim pentru a plasa o ofertă?

Cea mai întâlnită întrebare în cazul licitanţilor începători este cea care vizează momentul ideal pentru a plasa o ofertă. Nu există un răspuns standard, tocmai pentru că este vorba de o competiţie. Jocul poate deveni imprevizibil şi trebuie să iei în calcul chiar şi cel mai nesemnificativ detaliu.

Aşadar, e esenţial să fii versatil şi adaptabil la condiţiile unei licitaţii transporturi, de exemplu. Dacă vrei să te asiguri că foloseşti strategia corespunzătoare, e necesar să-ţi dezvolţi spiritul de observaţie. Poţi licita agresiv chiar din primele minute pentru a-i descuraja pe ceilalţi participanţi şi a le arăta că eşti dispus/ă să optezi pentru bunul sau produsul licitat. De asemenea, la început poţi da falsa impresie că nu te interesează în mod special să câştigi, iar apoi să surprinzi printr-o ofertă la întâmplare.

Totul depinde de tine - important e să rămâi pe linia de plutire şi să nu depăşeşti foarte mult suma alocată iniţial. Dacă te orientezi către o platformă de încredere, nu vor exista costuri ascunse.

Cum să evaluezi corect valoarea unui obiect?

Dacă eşti pe punctul de a participa la o licitaţie, ajută să ştii dinainte este valoarea obiectului vizat. Estimarea poate fi dificilă dacă nu te informezi în prealabil, dar avantajele dezvoltării fulminante a mediului online îşi spun cuvântul. Poţi căuta, aşadar, foarte uşor detalii suplimentare despre caracteristicile oferite şi să stabileşti un preţ. Nu uita, totuşi, să citeşti specificaţiile din descriere pentru a obţine o sumă corectă. Nu poţi compara mere cu pere, aşa că ai grijă atunci când te documentezi. Alege doar site-uri de încredere sau, eventual, intră în comunităţi dedicate special celor care vor participe la licitaţii, fără riscuri.

Pentru a oferi un răspuns concret la întrebarea de mai sus, trebuie menţionat faptul că un obiect are parte de patru evaluări:

  1. A vânzătorului - În primă fază, bunul este apreciat în funcţie de preţul pe care vânzătorul se aşteaptă să-l încaseze în urma tranzacţiei.
  2. A pieţei - Mai apoi, se iau în calcul trendurile pieţei şi valoarea estimată în ultimele luni. În unele cazuri, cererea poate fi foarte mare, ceea ce se vede asupra preţului.
  3. A cumpărătorului - De asemenea, se ia în considerare şi cât ar fi dispus cumpărătorul să investească pentru un anumit bun dacă ar avea resurse nelimitate.
  4. A bugetului - Nu în ultimul rând, în cazul unei licitaţii  contează şi valoarea bugetului de care dispune participantul la licitaţie pentru că influenţează inevitabil şi abordarea.

Îţi doreşti să faci achiziţii inteligente, de pe urma cărora să ai parte de numeroase beneficii?

 

Alege acum o platformă de licitaţii!

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.