Tocmai Facebook, compania care s-a dovedit în ultimii ani antonimul intimităţii, a creat o tehnologie ce poate proteja intimitatea oamenilor în ciuda sistemelor de recunoaştere facială.
Tehnologia de recunoaştere facială, dincolo de faptul că până acum s-a arătat insuficient de bine pusă la punct pentru a fi folosită cu succes, are un mare deficit de încredere. Aceasta este promovată ca un mijloc de menţinere a securităţii, însă poate şi este deja folosită în unele regiuni împotriva oamenilor.
Există deja o îngrijorare evidentă, în special în ţările dezvoltate, legată de tehnologiile pe care unii din marii giganţi din zona tehnologiei le vând fără discriminare clienţilor, inclusiv statelor cu un regim opresiv.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În contrast inclusiv cu propriul model de business, Facebook anunţă că a creat o tehnologie care face invizibile feţele oamenilor din cadrul filmărilor chiar şi pentru cele mai performante sisteme de recunoaştere facială.
Ce face tehnologia celor de la Facebook, în principiu, este să înlocuiască faţa utilizatorului cu o versiune suficient de modificată pentru a nu fi depistată de sistemele de recunoaştere facială, la o calitate doar puţin mai slabă pentru ochiul uman faţă de original.
Imaginea persoanei este procesată de o reţea neuronală care generează apoi versiuni distorsionate şi identintice ale aceleiaşi feţei. Acestea sunt combinate şi testate până în punctul în care recunoaşterea facială nu mai generează niciun rezultat, ca şi cum nu ar exista vreo persoană pe filmare.
Cei de la Facebook spun că nu au în plan să folosească această tehnologie, care funcţionează şi în timp real, în cadrul propriilor produse.
O astfel de tehnologie ar putea fi folosită atât pentru protejarea intimităţii împotriva sistemelor de recunoaştere facială, cât şi împotriva din ce în ce mai performantelor aplicaţii de creare a deep fake-urilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.