Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CTATU) din cadrul Consiliului Judeţean Cluj a avizat favorabil, cu condiţionări, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al viitorului Tren Metropolitan Cluj. „Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice şi private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ”, spune Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii şi obţinerii finanţării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentaţia prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice şi private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ. Această nouă investiţie este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500.000 de clujeni care trăiesc şi muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, spune Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj.
 
Elaborarea PUZ-ului aferent Trenului Metropolitan Cluj, ca etapă finală a fazei de proiectare, a fost necesară în vederea stabilirii reglementărilor urbanistice pentru realizarea obiectivelor noi propuse în cadrul acestui proiect de infrastructură, reguli care nu au fost cuprinse, anterior, în cadrul PUG-urilor aflate în vigoare.
   
Proiectul Trenului Metropolitan constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii de cale ferată existentă deja între localităţile Gârbău şi Bonţida, via Cluj-Napoca, cu 23 de staţii. Astfel, de-a lungul celor 48,8 kilometri de traseu, vor fi amenajate noi peroane, un pasaj rutier subteran, trotuare, piste biciclete, parcări auto/moto/velo şi staţii de autobuz.

Conform documentaţiei, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcţiona exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h şi cu o frecvenţă de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportaţi va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.

„Este un proiect de o importanţă strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului, ci pentru întreg judeţul, un proiect prioritar pe care îl susţinem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiţii ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca şi localităţile limitrofe, dar şi reducerea substanţială a timpului parcurs în trafic” declara, în primăvară, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.