Ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru a declarat sâmbătă, la Iaşi, că de două luni răbdarea oamenilor este pusă la încercare, apreciind că dacă şi momentul 1-3 mai este gestionat bine, atunci sunt speranţe şi pentru relaxare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Ne aşteptăm pentru octombrie-decembrie la un al doilea val, dar ţine foarte mult de cum trecem de acest val. Avem trei zile care altădată erau zile de vacanţă, suntem după două luni în care răbdarea populaţiei a fost pusă la încercare, dar oamenii trebuie să înţeleagă că răbdarea este pentru ei. Am avut momentul Sărbătorilor Pascale gestionat bine, iar dacă şi momentul 1-3 mai va fi gestionat bine, va însemna şi o speranţă la relaxare“, a declarat ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

El a precizat că ne vom putea gândi la relaxare doar când timp de două săptămâni numărul de cazuri va fi pe scădere.

Mnistrul Sănătăţii a spus că în prezent sunt 70 de puncte de testare în întreaga ţară, dar că nu poate fi atinsă capacitatea maximă a aparatelor, respectiv 10.086 de teste pe zi, pentru că nu există suficient personal calificat.

“În acest moment sunt 70 puncte de testare în ţară, iar capacitatea aparatelor este 10.086 de teste pe zi. Asta nu înseamnă că atâtea teste se fac. Nu contează doar aparatul, contează şi resursa umană. Nu putem avea pretenţia ca cineva care a fost instruit patru zile, n-a mai lucrat poate din rezidenţiat sau din facultate pe un aparat să poată gestiona acel aparat cum fac cei care lucrează de 10-20 de ani. De asta avem şapte, opt sau nouă mii de teste pe zi în loc de zece mii“, a afirmat Nelu Tătaru.

Ministrul Sănătăţii Nelu Tătaru s-a aflat sâmbătă la Iaşi, unde a vizitat Maternitatea Cuza Vodă şi Spitalul de Boli Infecţioase.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.