Bucureştenii au putut, duminică, să viziteze staţia de metrou Străuleşti, care este aproape finalizată, fiind prima staţie din Capitală în care va putea pătrunde lumina naturală în interiorul pasajelor pietonale. Reprezentanţii Metrorex şi cei ai constructorului spun că lucrările vor fi gata în luna decembrie a acestui an. Lucrările sunt realizate de grupul italian Astaldi, acelaşi care realizează şi lucrările pentru magistrala din Drumul Taberei, întârziate cu aproximativ un an.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Bucureştenii au fost invitaţi duminică la Ziua porţilor deschise la staţia Străuleşti, ca să vadă că lucrările, începute în urmă cu patru ani, sunt aproape de finalizare. Călătorilor li s-a explicat că staţia de metrou Străuleşti este o staţie de capăt şi prima care va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului Bucureşti (metrou, transport public suprateran, transport auto personal), dar şi că aceasta va fi prima staţie care va aduce lumina naturală în interiorul pasajelor pietonale.

Vizitatorii de toate vârstele au fost mai degrabă impresionaţi de elementele decorative din staţia de metrou, acestea fiind rezultatul valorificării semnelor şi simbolurilor de pe elementele arheologice descoperite în zonă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Ideea a plecat de la valorificarea resursei de amplasament. În zonă există un sit arheologic de valoare naţională. În acest context, am preluat elementele arheologice, le-am redesenat şi le-am transformat în elemente decorative”, a explicat arhitectul Consuela Dumitrescu, specialist în dezvoltare urbană.

Staţiile de metrou Laminorul şi Străuleşti fac parte din proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou, linia nou construită având o lungime de 1,89 de kilometri. Pe lângă cele două staţii, proiectul prevede tunele şi galerii de legătură, un terminal intermodal, un park&ride şi un depou, valoarea totală a investiţiei fiind de 252,4 milioane euro, 186 de milioane de euro fiind fonduri europene.

Consuela Dumitrescu a mai precizat că staţia este accesibilizată pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere sau de locomoţie, fiind prevăzute două lifturi şi două trotuare rulante de viteză, similare cu cele din aeroport.

„La suprafaţă vom avea luminatoarele şi spaţii verzi, frumos amenajate, pentru spaţiu de stat şi de aşteptare”, a mai spus arhitecta.

Directorul de investiţii şi achiziţii publice Metrorex, Constantin Musteţea, a precizat că dificultăţile în realizarea acestui proiect au fost legate de partea de finanţare, însă odată cu demararea finanţării în cadrul fondurilor europene, problemele s-au rezolvat şi lucrările s-au derulat bine.

„Lucrarea a durat patru ani, dar în momentul de faţă se vor finaliza aceste două staţii, iar ceea ce mai avem de finalizat este partea de terminal multinodal şi partea de depou. Depoul va fi gata în prima jumătate a anului 2017, respectiv primul trimestru al anului, iar terminalul multinodal, până la jumătatea anului. Noi facem tot posibilul ca bucureştenii să circule la finalul acestui an, lucrările se vor finaliza cu certitudine şi vor începe probele tehnologice. Acestea sunt probe de durată, sunt probe foarte complexe, însă aşa cum nu am avut probleme pe celelalte magistrale pe care le-am pus în funcţiune, sperăm să nu avem nicio problemă nici pe aceste două staţii”, a spus directorul de investiţii şi achiziţii publice al Metrorex.

Managerul de proiect, inginerul Marian Stanciu, a dat asigurări că lucrările din staţiile de metrou vor fi gata în luna decembrie.

„Noi, lucrările le finalizăm complet în jur de 15 decembrie, urmând ca terminalul nodal şi depoul să fie gata anul viitor. Legăturile dintre depou şi staţia Străuleşti au început imediat după ce s-a pus în circulaţie Bulevardul Bucureştii Noi ca să putem face lucrările de structură pentru execuţia legăturilor. Au rămas doar completări de făcut, suntem în grafic cu lucrările. Deci nu avem nicio problemă să terminăm lucrările în jur de 15 decembrie”, a spus managerul de proiect.

Lucrările, care sunt întârziate cu aproximativ un an, sunt executate de firma italiană Astaldi, aceeaşi care lucrează şi la metroul Drumul Taberei. Marian Stanciu a precizat că nu au existat probleme de ordin tehnic în realizarea proiectului, însă au fost unele întârzieri din cauză că au fost descoperite nişte oseminte sub bulevard, de care nu se ştia.

„Am întârziat puţin pentru că au trebuit să vină cei de la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucureşti cu arheologi, s-au găsit şi nişte piese de silex, păstrate foarte bine”, a mai spus Stanciu.

Metrorex precizează că prin punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou se va facilita legătura între sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului şi aproximativ 50.000 de călători pe oră şi sens vor beneficia de un mijloc de transport rapid.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.