Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat joi, într-o conferinţă de presă, despre rezolvarea subiectelor la Evaluarea Naţională, că doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect româneşte iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Sorin Cimpeanu s-a referit la rezolvarea subiectelor de la limba române, arătând că sunt itemi care au avut un procent mic de rezolvare, el dând exemplul itemului 8 de la subiectul 1, unde doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect exerciţiul care vizează scrierea corectă.

”Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele a vrea, a fi, sau substantivul stradă, adjectivul mândru sau acordul pronumelui cu substantivul, 14% nu ştiu să scrie corect niciunul din cuvintele date la forma cerută” a spus el.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ministrul a mai spus că la un alt item, doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele. ”21% nu au identificat nici măcar un verb”, a mai spus el.

Cîmpeanu a precizat că un alt rezultat arată că ”doar 37% dintre elevi au ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. (..) Alte observaţii, 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie”, a mai spus ministrul.

În privinţa subiectelor la Matematică, ministrul a spus că 15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la subiectul 1, şi anume rezultatul calculului 10 plus 10 împărţit la 10. ”Este o concluzie tristă”, a completat ministrul Educaţiei.

”Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate, şi totuşi el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naşte în mod firesc întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de aceşti elevi, ştiut fiind faptul că începând cu clasa a 5 a acest lucru ar fi trebuit descoperit şi remediat”, a spus ministrul. 

Sorin Cîmpeanu a mai afirmat că 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6 de la subiectul al doilea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.