Teofil Stanculea a preluat, de la 1 aprilie a.c., rolul de Director Comercial al Akcenta pentru România, poziţie în care va coordona activitatea echipei comerciale locale şi va contribui strategic la dezvoltarea portofoliului de clienţi şi extinderea serviciilor oferite pe piaţa românească.
Cu o vastă experienţă profesională, Teofil s-a alăturat echipei Akcenta în urmă cu mai bine de patru ani, perioadă în care a cunoscut o ascensiune rapidă şi a contribuit intensiv la dezvoltarea relaţiilor comerciale ale companiei în regiune. Teofil este apreciat pentru abordarea sa orientată către client, cunoaşterea aprofundată a pieţei locale şi capacitatea de a răspunde eficient fluctuaţiilor specifice economiei româneşti.
„România traversează o perioadă favorabilă dezvoltării mediului antreprenorial, cu tot mai multe companii care caută soluţii financiare moderne, flexibile şi adaptate în timp real schimbărilor din businessul local. Observăm o deschidere tot mai mare către produse specializate, iar pentru noi, acest lucru înseamnă sublinierea unei responsabilităţi care a definit Akcenta încă de la început: să continuăm să livrăm servicii personalizate, ale căror beneficii sunt vizibile în activitatea de zi cu zi a companiilor. Ne propunem să consolidăm parteneriatele existente şi, în acelaşi timp, să diversificăm serviciile oferite antreprenorilor locali, astfel încât să putem răspunde cât mai precis nevoilor fiecărui client – fie că vorbim despre un exportator cu experienţă sau despre un antreprenor aflat la început de drum. Credem cu tărie că profesionalismul, inovaţia şi flexibilitatea sunt esenţiale în livrarea unei experienţe de calitate, iar echipa Akcenta este pregătită să susţină companiile din România în atingerea obiectivelor lor financiare, indiferent de provocările pieţei”, a declarat Teofil Stanculea.
Într-o piaţă tot mai competitivă, Akcenta este partenerul fintech preferat de peste 54.000 de clienţi din Europa Centrală şi îşi propune să îşi dubleze portofoliul din România până la finalul anului 2026. Totodată, compania deţine cea mai extinsă reţea de reprezentanţi locali a unui fintech activ pe piaţa românească – un avantaj strategic care susţine abordarea sa unică şi apropiată de nevoile reale ale clienţilor.
Centrarea pe client, colaborarea, respectul, proactivitatea şi dezvoltarea sunt valorile care definesc Akcenta în fiecare interacţiune cu partenerii săi. „Mai mult decât oricând, antreprenorii cu care lucrăm deja ne ajută să înţelegem realitatea pieţei româneşti – cu tot ce înseamnă ritmul local de business, aşteptările antreprenorilor şi provocările lor zilnice. Sunt convins că putem nu doar să consolidăm ceea ce deja funcţionează, ci şi să aducem antreprenorilor locali servicii care oferă mai mult decât viteza de execuţie: claritate, sprijin concret şi rezultate pe termen lung”, a mai declarat Teofil Stanculea.
Akcenta este unul dintre jucătorii cheie într-o piaţă de servicii aflată într-o expansiune continuă, în care companiile migrează de la modelul bancar clasic către un model mai apropiat celui dedicat consumatorilor. Conform estimărilor McKinsey, plăţile transfrontaliere derulate prin fintech-uri sunt prima opţiune pentru 25% dintre companiile mici şi mijlocii. În acelaşi timp, un raport FXC arată că sectorul fintech ar putea creşte cu încă 5% în detrimentul serviciilor financiare clasice, în următorii 5-10 ani.
„Akcenta se dezvoltă astăzi în acelaşi ritm alert în care evoluează piaţa globală a plăţilor – o piaţă care cere tot mai multă viteză, precizie şi siguranţă, mai ales în zona B2B. Pe fondul incertitudinilor generate de politicile comerciale din SUA, importurile şi exporturile intra-UE devin tot mai relevante pentru companiile europene, inclusiv cele din România. Extinderea recentă a sistemului SEPA cu încă trei regiuni confirmă această tendinţă şi ne motivează să accelerăm transformarea noastră. Numirea lui Teofil Stanculea la conducerea operaţională a Akcenta în România este parte firească a acestei viziuni: o direcţie orientată spre inovaţie, adaptabilitate şi apropiere reală de nevoile companiilor locale. Nu urmărim trendurile – le integrăm direct în strategia noastră pentru a oferi servicii care fac diferenţa.”, completează Jacek Jurczinsky, CEO Akcenta.
Despre AKCENTA CZ a.s.
AKCENTA CZ este unul dintre cei mai importanţi operatori de schimb valutar de pe piaţa cehă şi din Europa Centrală, cu o tradiţie de peste 25 de ani. Pe lângă ratele de schimb individuale favorabile pentru cumpărarea şi vânzarea de valută şi comisioanele minime pentru operaţiunile de plată, aceasta oferă, de asemenea, acoperire împotriva riscurilor legate de cursul de schimb (tranzacţii la termen şi opţiuni). Compania este activă şi în Polonia, Ungaria, Slovacia şi România. Portofoliul de clienţi este format din peste 54 000 de entităţi, majoritatea întreprinderi mici şi mijlocii orientate spre export sau import.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.