Alexandru Hegyi, care din cauză că este român nu a fost primit într-un hotel din Tilburg, Olanda, unde făcuse rezervare prin Booking, afirmă că autoritatea anti-discriminare din Olanda i-a propus două soluţii în raport cu unitatea de cazare: medierea sau tranşarea cazului în instanţă. Hegyi spune că nu vrea despăgubiri de la hotel şi că a ales medierea, însă cu condiţia ca unitatea turistică să facă o declaraţie publică, prin care să îşi ceară scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români. În plus, el vrea ca unitatea să promită că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. În cazul în care hotelul refuză, românul ia în calcul varianta tranşării cazului în instanţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Într-un mesaj postat pe reţelele de socializare, Alexandru Hegyi afirmă că RADAR, agenţia anti-discriminare din Olanda, i-a propus două soluţii cu privire la situaţia sa generată de faptul că un hotel din Tilburg i-a refuzat cazare din cauza naţionalităţii sale.

”În ceea ce priveşte B&B-ul (hotelul din Tilbirg – n.r.), RADAR mi-a propus două soluţii: 1. Medierea şi 2. Escaladarea în instanţă. Fiindcă nu mă interesează în niciun fel partea de scandal şi/sau să obţin vreun beneficiu material din această situaţie nefericită am ales prima variantă, dar cu o condiţie. Le-am transmis celor de la RADAR că voi putea vedea cazul închis numai în momentul în care proprietarul spaţiului de cazare va ieşi cu o declaraţie publică (de preferat în presă) prin care îşi va cere scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români şi va promite că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. Din nefericire, agenţii RADAR nu au reuşit încă să stabilească un contact direct cu reprezentanţii B&B-ului chiar dacă s-au deplasat de două ori la adresa spaţiului de cazare. În momentul de faţă se încearcă stabilirea unei alte forme de contact. În cazul în care proprietarul refuză idea declaraţiei publice atunci voi lua în considerare cea de-a doua variantă propusă de către agenţia anti-discriminare”,  ascris Alexandru Hegyi pe Facebook.

El spune că mediatizarea cazului său ”ar trebui să îndeplinească un singur scop: Să ne asigurăm că o astfel de situaţie nu se va mai repeta niciodată”.

Hegyi mai scrie că ”faptul că administratorii unităţii de cazare nu au fost capabili să îşi creeze un sistem prin care să restrângă sau să elimine problemele generate de cei care practică activităţi ilegale, nu le dă în nici un fel dreptul să considere că un cetăţean român = un posibil infractor”.

”Pot înţelege că o interacţiune negativă cu anumite persoane poate fi extrapolată cu uşurinţă asupra întregului grup din care acei indivizi fac parte, dar nu pot tolera ca întregul grup să fie ostracizat doar pe baza unei experienţe personale. În fond, aici este şi cel mai mare pericol al discriminării de orice fel – atunci când experienţele personale duc către generalizări colective. Din fericire nu cred că este cazul în speţa de faţă”, mai scrie românul.

El le mulţumeşte celor care l-au susţinut şi spune că a primit şi foarte multe mesaje ”cu înjurături”, celor care l-au apostrofat  amintindu-se că ”şi în anul 2023 majoritatea înjurăturilor de mamă se scriu folosind cratima”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.