Primăria Capitalei a precizat, miercuri, că Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va asigura transportul călătorilor către localităţile din judeţul Ilfov la cererea autorităţilor locale. Precizarea municipalităţii vine după ce aproximativ 800 de transportatori au protestat, în faţa sediului Guvernului, faţă de pirateria din domeniul transportului de persoane.
"RATB execută traseele către localităţile din Ilfov la cererea Unităţilor Administrativ Teritoriale, prestând un serviciu de utilitate publică pe cheltuiala acestora, în baza Legii nr. 92/2007, legea serviciilor de transport public local”, arată municipalitatea.
Reprezentanţii Primăriei Capitalei menţionează că aceste trasee nu au fost licitate de operatorii privati şi "nu înregistrează un profit consistent". "Legislaţia actuală nu permite operatorilor privaţi să obţină trasee de transport public local de călători decât prin licitaţie", potrivit sursei citate.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Municipalitatea mai spune că prin înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov (ADITPBI), formată din reprezentanţi ai CGMB, ai Consiliului Judeţean Ilfov şi ai consiliilor locale, care va asigura şi monitoriza transportul în comun în Bucureşti şi Ilfov şi al cărei preşedintele va fi primarul Capitalei, Gabriela Firea, va fi asigurat "un transport public de calitate” şi va pune capăt "conflictelor perpetue” şi nemulţumirilor cetăţenilor.
Primăria Capitalei menţionează că şi în condiţiile în care vor fi achiziţionate cele 400 de autobuze noi, RATB nu va avea capacitatea de a efectua transport public atât în Bucureşti, cât şi în Ilfov, astfel că vor fi organizate licitaţii pentru traseele spre localităţile din Ilfov în vederea atribuirii lor operatorilor privaţi, care vor putea opera şi în zona Bucureştiului.
"Şi în cazul Municipiului Bucureşti, pe unele trasee, se va organiza licitaţie. Scopul acestor licitaţii îl constituie efectuarea unui transport rapid, de calitate pentru cetăţeni, şi nu realizarea unui profit pentru RATB”, mai arată Primăria Capitalei.
Consilierii generali au aprobat, în şedinţa din 29 martie, înfiinţarea a 56 de linii noi de transport în comun, care să facă legătura între Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov. De asemenea, în 11 aprilie, CGMB a aprobat proiectul de hotărâre privind înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov (ADITPBI), al cărei preşedinte va fi primarul Capitalei, Gabriela Firea, şi care va asigura şi monitoriza transportul în comun în Bucureşti şi Ilfov.
Aproximativ 800 de transportatori, majoritatea taximetrişti, au protestat, miercuri, în faţa sediului Guvernului, faţă de ceea ce ei numesc pirateria din domeniul transportului de persoane, desfăşurată în special prin platforma Uber.
Protestul a fost organizat de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), care la sfârşitul lunii martie atenţiona că introducerea unor noi linii ale RATB în zona Bucureşti-Ilfov încalcă legislaţia naţională, intenţia Primăriei Capitalei putând duce la falimentul companiilor de transport private.
"O astfel de decizie ar face mai întâi concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleaşi trasee pe care PMB intenţionează să introducă noi linii RATB. Operatorii de transport care deservesc acum rutele respective au făcut o investiţie de circa 25 de milioane de euro în autobuze cu anumite specificaţii tehnice, aşa cum au fost cerute în caietul de sarcini, la organizarea licitaţiei, conform legii. Preţul unui astfel de autobuz este între 70.000 şi 150.000 de euro, la care se adaugă alte cheltuieli de mentenanţă, salarii, taxe şi impozite. În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile Bucureşti-Ilfov”, spuneau atunci reprezentanţii COTAR.
Aceştia au cerut Consiliului General al Municipiului Bucureşti să studieze cu atenţie situaţia şi să nu încalce legea, afectând, astfel companiile de transport private. Totodată, COTAR propunea ca soluţie Primăriei să extindă transportul pe traseele neacoperite de operatorii privaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.