Primăria Capitalei a ales un alt logo pentru Bucureşti, următorul clasat în funcţie de punctaj, după ce lucrarea care a fost desemnată iniţial câştigătoare la concursul organizat de municipalitate a fost descalificată pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei. Premiul îi va fi înmânat lui Alexandru Nenciu în şapte zile de la comunicarea deciziei, timp în care logo-ul va fi publicat pe site-ul Primăriei Capitalei şi pe pagina sa de Facebok, câştigătorul fiind validat în 12 mai doar dacă în acest interval nu apar sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent.
„În urma descalificării lucrării declarate iniţial câştigătoare, juriul concursului organizat de Primăria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului Bucureşti a desemnat un nou învingător în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcţie de punctaj”, a anunţat, vineri, municipalitatea.
Logo-ul propus de noul câştigător „reconstituie etapele unei istorii”, prin combinarea unor edificii reprezentative ale Capitalei: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective”, susţine Alexandru Nenciu.
Municipalitea precizează că a decis, de comun acord cu juriul, ca înmânarea premiului şi semnarea contractului de cedare a drepturilor de autor să aibă loc în şapte zile de la comunicarea deciziei, timp în care logo-ul va fi publicat pe site-ul Primăriei Capitalei şi pe pagina sa de Facebok, câştigătorul fiind validat în 12 mai doar dacă în acest interval nu apar sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, unele dintre lucrările participante vor primi „premii simbolice pentru popularitate”, în funcţire de aprecierea publicului, autorii acestora urmând să fie incluşi într-o bază de date pentru a fi solicitaţi pentru lucrări viitoare de grafică de către instituţiile din subordinea Primăriei Capitalei.
Primăria Capitalei anunţa, miercuri, că Narcis Teodor Lupou, un designer din Timişoara, în vârstă de 32 de ani, a câştigat concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului, premiul care îi va fi acordat acestuia fiind în valoare de 50.000 de lei brut, sumă ce reprezintă cesionarea exclusivă a drepturilor de utilizare a lucrării.
Lucrarea a fost, însă, descalificată, joi, pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei.
În concursul organizat de Primăria Capitalei s-au înscris 230 de persoane, 204 înscrieri fiind validate şi punctate de juriu în funcţie de cinci criterii: relevanţa pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiţia istorica a Bucurestiului cu tendinţele actuale), funcţionalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie uşor recognoscibil, să poată fi imprimat şi pe suprafeţe mici fără să se piardă detalii esenţiale) şi adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).
Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici, Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vinţan, managing partner "Links Associates” şi Mirel Palada, sociolog.
Concursul s-a derulat în perioada 20 martie - 20 aprilie 2017, după ce consilierii au aprobat, în şedinţa CGMB din 28 februarie, proiectul de hotărâre în acest sens.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...