Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaş, a anunţat, luni seară, că Guvernul a adoptat ”cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani”, sub forma unei OUG. Este vorba despre un act normativ care stipulează că cetăţenii vor putea să depună solicitări către toate instituţiile publice online, semnate electronic, iar instituţiile trebuie să le primească şi să răspundă. În baza acestei OUG, toate instituţiile şi autorităţile trebuie să aibă o platformă pentru primirea acestor documente semnate electronic.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Contextul pandemiei de coronavirus ne-a demonstrat încă o dată cât de importantă este tehnologia în ceea ce priveşte serviciile publice pentru cetăţeni. Ne-a demonstrat că tehnologia poate să ne ajute să salvăm vieţi. Cred că astăzi, printr-o OUG de doar şase articole, Guvernul Orban a adoptat cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani. De la momentul publicării OUG în MO cetăţenii vor putea să depună solicitări către toate instituţiile publice online, semnate electronic. Mai mult decât atât, există obligaţia instituţiilor publice de a accepta documente semnate electronic şi vor avea şi obligaţia de a furniza răspuns la acest tip de cereri tot în format electronic, astfel încât să ne asigurăm că va exista un lanţ absolut continuu al documentelor care nu vor mai circula de acum înainte pe hârtie, ci în format electronic”, a declarat, luni seară, după şedinţa de Guvern, Sabin Sărmaş.

Potrivit acestuia, în aceeaşi măsură, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia ca, după publicarea acestei ordonanţe în Monitorul Oficial, să îşi publice în mediul online procedurile prin care vor primi de la cetăţeni aceste documente.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Mijloacele sunt cele clasice  - sunt instituţii care astăzi deţin platforme pe care se pot trimite astfel de documente, sunt instituţii la dispoziţia cărora vor fi puse platforme online pentru a primi documente, spre exemplu toate documentele pentru solicitarea ajutorului de şomaj tehnic vor fi depuse exclusiv online, semnate electronic, print-o platformă pe care Guvernul României o va pune la dispoziţia Ministerului Muncii. Nu în ultimul rând, acele instituţii care, din păcate, nu au reuşit să ajungă la un grad de tehnologizare suficient, au ca mijloc la dispoziţie de a primi documente în format electronic pe email, urmând ca în cel mai scurt timp să le oferim sprijinul prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în vederea automatizării aceste funcţii de primire a documentelor”, a mai declarat Sabin Sărmaş.

Potrivit acestuia, ”este un pas extrem de important în transformarea digitală a României”.
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.