Ministrul Educaţiei, Daniel David, a vorbit, vineri seară, despre cum îşi doreşte să fie absolvenţii de liceu, atât din punct de vedere al pregătirii profesionale, cât şi al pregătirii pentru viaţă. Daniel David crede că un aspect foarte important este ca acesta să fie ”un om echilibrat psihologic, mulţumit de propria viaţă, cu o calitate bună a vieţii”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Daniel David a fost întrebat, vineri seară, la Medika TV, cum ar trebuie să fie un avsolvent de liceu şi a afirmat: ”Un absolvent trebuie să fie un bun specialist, pentru că, după liceu, spre exemplu, poţi să intri direct pe piaţa muncii (…) Trebuie să fie un bun cetăţean, pentru mine un bun cetăţean înseamnă un cetăţean român, protector al democraţiei şi trebuie să fie un om echilibrat psihologic, mulţumit de propria viaţă, cu o calitate bună a vieţii. Aşa ar trebui să ţintim în educaţie şi asta ar trebui să încercăm să facem pentru a avea un absolvent aşa cum îl dorim”.

Ministrul a explicat că ”absolventul nu trebuie să fie doar specialist, fără să fie şi bun cetăţean sau un om echilibrat, nici un bun cetăţean, dar care să nu poată să fie integrat pe piaţa muncii sau să nu fie capabil să continue studiile şi nici specialist sau bun cetăţean care să fie mereu într-o stare de instabilitate psihologică”.

”De aceea vrem să schimbăm planurile cadru, astfel încât să avem discipline, să avem un echilibru între ştiinţe şi religie, între discipline legate de cultura naţională şi discipline legate de pregătirea pentru viaţă. Şi atunci, dacă reuşim să ţinem acest echilibru, vom avea acel profil”, a mai declarat ministrul.

Acesta a precizat că a avut în minte aceste deziderate când a pregătit planurile-cadru pentru liceu.

”După ce avem disciplinele, va trebui să lucrăm la conţinuturi fiindcă noi uneori avem o problemă. Deşi avem conţinuturi ca să spun aşa, numeroase, complexe, complicate pe alocuri, nu reuşim să le transferăm bine în mintea şi în comportamentul copiilor sub formă a unor competenţe, pentru că nu suntem atenţi la sedimentarea lucrurilor învăţate, la aspecte remediale şi la modul în care lucrurile pe care le învăţăm pot fi utilizate în viaţa de zi cu zi”, a mai declarat ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, pasul 2, după planurile-cadru, va fi legat de ce conţinuturi punem în materiile respective.

”O schimbare pe care oarecum deja am anunţat-o se leagă de faptul că nu aş mai vrea să văd ora şi lecţia. Între 20-25% din timpul alocat unei discipline ar trebui să nu mai fie legat de lecţii, ar trebui să fie legat de activităţi pe care le-am descris - consolidare, remedial, pregătire pentru examen, pregătire pentru viaţă. Cum utilizez lucrurile pe care le-am învăţat până acum în viaţa de zi cu zi”, a mai afirmat ministrul.

Daniel David a explicatb că pasul 3 va fi legat de manuale.

”Cum punem conţinuturile în manuale atractive? Iar pasul 4, cum pregătim profesorii să fie capabili să facă acel transfer, adică conţinuturi bune, în competenţe care să fie în mintea şi în comportamentul copilor? Totul vine într-o anumită logică”, a explicat ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, ”dacă lucrurile merg bine ar trebui ca din anul şcolar 2026-2027 la liceu să începem cu această nouă reformă curriculară şi vom vedea efectele pe parcurs”.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.