Adrian Veştea, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, a primit, marţi, la sediul ministerului, o delegaţie oficială condusă de Lilian Carp, preşedintele Comisiei Parlamentare Securitate Naţională, Apărare şi Ordine Publică din Parlamentul Republicii Moldova, discuţiile vizând reforma administrativ-teritorială, programele de dezvoltare locală, politicile de urbanism, tranziţia către transportul public ecologic, mobilitatea urbană.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Dezvoltării, ”temele de discuţie au vizat, în principal, aspecte referitoare la reforma administrativ-teritorială, programele de dezvoltare locală, politicile de urbanism, tranziţia către transportul public ecologic, mobilitatea urbană, precum şi sprijinul acordat Republicii Moldova, de către Guvernul României, prin Ministerul Dezvoltării, în conformitate cu Acordul privind implementarea programului de asistenţă tehnică şi financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 de milioane de euro”.
"Cetăţeanul este prioritatea noastră, de aceea trebuie să stimulăm cooperarea pe orizontală a localităţilor astfel încât acestea să gestioneze politici publice comune şi să aplice pentru proiecte integrate de dezvoltare a tuturor comunităţilor, în ceea ce priveşte accesul la servicii de bază, precum modernizarea infrastructurii de transport, înfiinţarea sau reabilitarea reţelelor edilitare de alimentare cu apă şi canalizare, conectarea la reţelele de gaz metan", a precizat ministrul Veştea.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În acest context, au fost amintite principalele modificări legislative pe care Ministerul Dezvoltării le-a realizat sau sunt în curs de elaborare, precum Politica urbană a României, care a introdus deja, de exemplu, conceptul de cartier complet, în sensul de spaţiu urban în care oamenii trăiesc, lucrează şi îşi petrec timpul liber fără să se deplaseze la mare distanţă, iar automobilul este lăsat acasă în favoarea mersului pe jos şi a transportului public.
”De asemenea, această idee de dezvoltare compactă se regăseşte şi în alte iniţiative legislative promovate în ultimul timp de MDLPA, cum ar fi dezvoltarea orientată spre transportul public, prin Legea privind mobilitatea urbană durabilă. Nu în ultimul rând, Legea privind zonele metropolitane este menită să creeze un cadru de cooperare intercomunitar independent de limitele administrative, pe criterii funcţionale, care să pună în valoare mai bine interdependenţele existente dintre marile oraşe şi zonele periurbane ale acestora”, arată ministerul.
"Acest tip de cooperare se bazează, însă, pe parteneriate voluntare şi depinde de voinţa şi iniţiativa locală, dar este esenţială pentru rezolvarea unor disfuncţionalităţi şi necesită o abordare la o scară teritorială supralocală", a concluzionat ministrul Veştea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.