Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) precizează că, pentru ca navele de căutare-salvare achiziţionate să devină funcţionale, ar trebui încadrat personal de specialitate pe 160 de posturi şi că a făcut demersuri pentru ca acest lucru să se întâmple. Astfel, organigrama ISU Constanţa a fost suplimentată cu o nouă subunitate - Detaşamentul Special Naval. ”Procentul de încadrare cu personal, la acest moment, este de aproximativ 28%, iar acesta va continua, astfel încât, în cel mai scurt timp, posturile prevăzute să fie încadrate cu personal care să permită executarea misiunilor cu acest tip de ambarcaţiune. Facem precizarea că în momentul în care vom avea angajaţi doi ofiţeri comandanţi de navă, cu personalul existent vor putea fi executate misiuni pe mare”, arată IGSU.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a transmis, marţi, precizări legate de cele două nave de căutare-salvare achiziţionate de instituţie.
 
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank
”Încă din data 27 iulie 2023, IGSU a întreprins demersuri pentru modificarea structurii organizatorice a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Dobrogea» al judeţului Constanţa, sens în care organigrama a fost suplimentată cu o nouă subunitate, respectiv Detaşamentul Special Naval, care asigură îndeplinirea atribuţiilor stabilite în sarcina Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Dobrogea» al judeţului Constanţa pentru stingerea incendiilor şi salvarea persoanelor la navele aflate în porturi şi în apele teritoriale române, respectiv la platforme maritime de foraj şi extracţie. Pentru ca cele două nave să devină funcţionale şi să poată executa misiuni de stingere şi căutare-salvare pe mare, încă din anii trecuţi am manifestat preocupare pentru încadrarea cu personal de specialitate pentru cele 160 de posturi necesare pentru ambele ambarcaţiuni (20 de persoane/4 ture/2 nave)”, a explicat sursa citată.
 
Reprezentanţii IGSU au arătat că, pe lângă personalul specializat de stingerea incendiilor, în componenţa echipajului se regăsesc categorii specializate de personal navigant (comandant de navă, electrician, motorist, şef mecanic etc.) pentru care sunt necesare proceduri specifice de recrutare din rândul instituţiilor aparţinând sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
 
Potrivit IGSU, modalităţile prin care se realizează selecţia/procedurile de ocupare a posturilor vacante pentru ultima categorie menţionată sunt: transfer, mutare (la cerere sau în interesul serviciului pentru posturile vacante de conducere şi de execuţie) ori recrutare din rândul absolvenţilor Academiei Navale ”Mircea cel Bătrân” Constanţa, promoţiile 2024-2027.
 
”De asemenea, pentru eficientizarea procesului de selecţie în vederea ocupării personalului care va încadra aceste ambarcaţiuni, IGSU a făcut demersuri pentru promovarea unui memorandum care să permită organizarea concursurilor din sursă externă. Mai mult, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa a desfăşurat interviuri pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante din cadrul componentei de intervenţiei a navei multirol, fiind identificate 43 de cadre militare care şi-au exprimat intenţia de participare la selecţia organizată în acest sens. Pentru finalizarea acestui proces, în perioada următoare vor fi demarate procedurile de mutare a subofiţerilor, în mod etapizat, pentru asigurarea capacităţii de răspuns la nivelul structurilor de intervenţie”, a adăugat IGSU.
 
Totodată, înainte de recepţionarea navelor multirol, studenţi din anii terminali ai Academiei Navale ”Mircea cel Bătrân” şi absolvenţii promoţiei 2023 de maiştri militari repartizaţi la IGSU au urmat stagii de pregătire/instruiri de profil, pe serii, în şantierele navale din Olanda şi din România aparţinând Damen. 
 
”Procentul de încadrare cu personal, la acest moment, este de aproximativ 28%, iar acesta va continua, astfel încât, în cel mai scurt timp, posturile prevăzute să fie încadrate cu personal care să permită executarea misiunilor cu acest tip de ambarcaţiune. Facem precizarea că în momentul în care vom avea angajaţi doi ofiţeri comandanţi de navă, cu personalul existent vor putea fi executate misiuni pe mare. Asigurăm opinia publică de faptul că dotarea cu tehnică performantă de intervenţie rămâne prioritatea 0 a instituţiei noastre şi că vom depune în continuare eforturile necesare pentru ca mijloacele performante să asigure succesul misiunilor derulate în sprijinul cetăţeanului, inclusiv pe mare”, a mai transmis IGSU.
 
Cele două nave multirol au fost lansate la apa în vara anului trecut.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.