Guvernul a adoptat, vineri, o Hotărâre care simplifică procedurile de acordare a unor beneficii sociale, precum venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutorul pentru încălzire, stabilind, printre altele, folosirea unui singur formular pentru toate cele trei tipuri de ajutoare şi eliminarea unor acte necesare.
Prin noile modificări s-a reglementat folosirea aceluiaşi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale menţionate, introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, în cazul în care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele, eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putând fi prezentate doar în copie şi s-a reglementat schimbului de informaţii între primării – agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială – agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă/ inspectoratele teritoriale de muncă, cu privire la verificarea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de lege de către persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social.
Au fost introduse şi condiţii şi criterii în acordarea ajutoarelor de urgenţă de la bugetul de stat, care să ateste situaţia de urgenţă sau deosebită în care se află familia/persoana şi, prin aceasta, asigurarea uniformităţii în elaborarea propunerilor la nivel teritorial.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit datelor centralizate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, la sfârşitul lunii iunie 2017 erau înregistraţi 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.