Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îi îndeamnă pe românii păbugiţi de către Blue Air prin suspendarea zborurilor să depună cereri de despăgubire, sfătuindu-i, de asemenea, să încerce să găsească şi alte variante de a se întoarce acasă, întrucât că nu tot timpul Tarom poate găsi echipaj, avion sau înţelegere în aeroporturi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Grindeanu a fost întrebat, joi, într-o conferinţă de presă susţinută la Turnu Măgurele, câte curse aeriene au fost alocate pentru a-i aduce în ţară pe românii afectaţi de decizia Blue Air de a suspenda zborurile şi pe baza căror date au fost trimise curse aeriene să îi recupereze.
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
“Vorbim de o companie privată. Haideţi să ne înţelegem. Nu e vorba de Tarom, nu e vorba de o companie deţinută de statul român. Vorbim de o companie privată. Toate companiile în domeniul aerian se supun unui regulament, în cazul nostru european. Acest regulament spune următorul lucru: dacă se anulează o cursă sau dacă întârzie mai mult de şase ore, călătorii se duc şi îşi depun şi trebuie să li se returneze banii, sigur, e în funcţie şi de distanţă, până în 600 de euro, în funcţie de distanţa cursei respective. Acest lucru e valabil şi pentru Blue Air”, a afirmat Grindeanu. 
 
El a reamintit că Guvernul a alocat suma de 5 milioane de lei pentru repatrierea românilor afectaţi de decizia Blue Air.  
 
“Faptul că românii s-au aflat peste noapte într-o situaţie dificilă şi s-au trezit în această situaţie urmare a unei decizii discutabile luate de către managementul Blue Air, ne-a făcut ca ieri, în Guvern, primul ministru, Ministerul Transporturilor, să promoveze o hotărâre de Guvern cu alocarea unei sume de 5 milioane şi cu Taromul, care să vină şi să suplinească, să încerce să aducă românii aflaţi în diverse destinaţii. Să ştiţi că săptămâna trecută Lufthansa, care este printre cele mai mari companii aeriene din lume, a anulat 800 de zboruri. Nu a venit cancelarul Olaf Scholz să facă diverse lucruri. Sunt nişte regulamente”, a explicat Sorin Grindeanu. 
 
El a precizat că miercuri seară a avut loc prima cursă Tarom pentru repatrierea unor români de la Tel Aviv, menţionând că va mai fi realizată o altă cursă aeriană pentru Creta. 
 
”Aseară a avut loc prima cursă de la Bucureşti - Tel Aviv, Tel Aviv – Bucureşti. Să ştiţi că nu e simplu să faci lucrurile astea. Vorbim tot de o companie, Tarom, în cazul nostru, care trebuie să îşi respecte în primul rând orarul zborurilor sale şi cu resurse limitate şi peste să încerce să găsească echipaje, să găsească avioane, să găsească înţelegere în aeroporturile unde trebuie să ajungă, să li se permită să aterizeze şi să decoleze. (…) Am fost anunţat în urmă cu ceva timp că astăzi au reuşit să mai facă posibilă o cursă pe zona de Grecia. Sunt mulţi din România în acest moment acolo. Cred că destinaţia este Heraklion, Creta”, a transmis ministrul Transporturilor.
 
El a explicat care este procedura de îmbarcare după ce Tarom ajunge pe un aeroport pentru repatrierea cetăţenilor. 
 
“Taromul, în momentul în care ajunge pe un aeroport, are la dispoziţie o listă de pasageri. Aseară lucrurile au mers foarte bine cu Ambasada României în Israel, am vorbit chiar de câteva ori cu domnul ambasador al României în Israel. Reprezentanţele diplomatice ale României transmit lista oficială de călători, se asigură că cei care urcă în avion sunt persoane care au trecut prin această experienţă neplăcută şi reprezentanţele României, că sunt ambasade, că sunt consulate, trebuie să transmită către Tarom această listă verificată”, a mai declarat Grindeanu.
 
El îi îndeamnă pe călătorii păgubiţi de către Blue Air să depună cereri de despăgubire, dar şi să încerce găsirea altor variante de reveni acasă. 
 
“Îi îndemn pe toţi cei care sunt păgubiţi de către Blue Air să depună cereri de despăgubire, conform regulamentelor europene. Să încerce să îşi găsească şi alte variante de a veni înspre casă pentru că nu tot timpul putem găsi sau Tarom să poată găsi echipaj, avion sau înţelegere în aeroporturile respective. Dar să depună cerere de despăgubire, să primească banii înapoi şi să îşi găsească şi o rută alternativă de întoarcere acasă. Asta nu înseamnă că lucrurile trebuie să rămână aşa, în neant. Asta nu înseamnă că nu trebuie văzut de ce o companie care a primit undeva în jur de 300 de milioane de lei în 2020 ca ajutor de stat şi care trebuia să înceapă să ramburseze din aceste sume din august 2021. (….) Şi nu a făcut acest lucru”, a afirmat ministrul Transporturilor.
 
El a explicat că Blue Air se află în regim de concordat, faza premergătoare falimentului. 
 
“Această companie se află sub acel regim de concordat. Este faza dinainte de faliment. O companie primeşte acest regim de concordat economic urmare a unei sentinţe judecătoreşti. Compania Blue Air a intrat în concordat în decembrie 2020, urmare a unei decizii judecătoreşti. În iulie anul acesta, tot conform unei sentinţe judecătoreşti, companiei BlueAir i s-a mai prelungit pe un an acest status de concordat, premergător falimentului, insolvenţei. E un regim special, dar e public. Nu poţi să intri, mai ales dacă se află sub acest regim, nu poţi să intri cu picioarele că eşti ministru, că eşti prim-ministru, indiferent ce funcţie ai, e o societate comercială privată, care şi a desfăşurat activitatea în această perioadă, e adevărat, sub un anumit regim dat şi prin această decizie de a intra în concordat. Că am văzut în aceste zile că de ce s-au dat cele 300 de milioane, nu e treaba mea că nu fac pe miliţianul şi nici nu e rolul meu de ministru al Transporturilor, să spunem dacă garanţiile pe care le-a dat această companie acopereau acea sumă de 300 de milioane. Cred că sunt alţii, dacă vor să facă… Nu e treaba mea”, a mai transmis ministrul Transporturilor.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.