Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunţat că, în urma semnării unui act adiţional la contractul de finanţarea a metroului, obligaţiunile verzi vor reprezenta o sursă de finanţare a proiectului, pe lângă fondurile din PNRR. ”Această nouă sursă de finanţare din obligaţiuni verzi acoperă atât cheltuielile prezente, cât şi cheltuielile viitoare (…), pe întreaga perioadă de implementare a proiectului”, a arătat el.
”Am semnat ieri (luni - n.r.) alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, un act adiţional la contractul de finanţare a metroului, pentru finanţarea acestui obiectiv şi din obligaţiuni verzi, pe lângă finanţarea din PNRR. Această nouă sursă de finanţare din obligaţiuni verzi acoperă atât cheltuielile prezente, cât şi cheltuielile viitoare (…), pe întreaga perioadă de implementare a proiectului, aşa cum este specificat în contractul de finanţare”, a arătat Emil Boc, marţi.
El a subliniat că astfel mai există încă o sursă certă de finanţare pentru metrou.
”Finanţarea din PNRR este menţinută. Scrie în contract. Astăzi finanţarea din PNRR există. Pe lângă această sursă de finanţare, avem şi pentru prezent - când mă refer la prezent am în vedere actualul contract încheiat care are valabilitate până în 29 decembrie 2026, acoperă obligaţiunile verzi, PNRR-ul şi aşa cum scrie în acest act adiţional şi în contractul iniţial finanţarea proiectului ezste asigurată din aceste surse şi din altele care sunt menţionate în contractul iniţial – Programul Operaţional de Transporturi, fondutile bugetare, alte surse financiare, până la îndeplinirea întregului proiect”, a adăugat primarul.
El le-a mulţumit miniştrilor Boloş şi Grindeanu şi fostului premier Nicolae Ciucă şi actualului premier, Marcel Ciolacu, spunând că ”toţi au fost parte a soluţiei, nu parte a problemelor”.
”Dincolo de lucrurile care ne despart – ideologice, politice, suntem în campanie electorală sau în pre-campanie, ţara aceasta s-a maturizat foarte mult şi atunci când e vorba totuşi de chestiuni importante, care vizează destinul unor comunităţi pe 30, 50, 100 de ani, avem capacitatea de a lucra împreună”, a susţinut Boc.
Potrivit acestuia, continuă lucrările de mutare a utilităţilor, pentru a se pregăti staţiile şi maşinăriile care să intre în subteran pentru săpare.
Premierul Marcel Ciolacu declara că are un motiv de îngrijorare în ceea ce priveşte finanţarea metroului din Cluj Napoca, dar adăuga că a început un dialog pentru a găsi o soluţie în acest sens şi preciza că este ferm convins că acest lucru se va întâmpla.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.