Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, s-a întâlnit cu reprezentanţii Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România, reprezentanţi ai copiilor din mediul rural, care au făcut propuneri pentru îmbunătăţirea sistemului. S-a discutat despre asigurarea unui transport, dar şi despre extinderea Programului Naţional Masă Sănătoasă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministerul Educaţiei anunţă, joi seară, că Daniel David s-a întâlnit cu reprezentanţii Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România, tineri cu vârste cuprinse între 12 şi 18 ani, care reprezintă vocea copiilor din mediul rural.

”Astfel, copiii au evidenţiat necesitatea introducerii gândirii critice ca unitate de învăţare, pentru a sprijini elevii în procesul de analiză şi luare a deciziilor informate. De asemenea, au subliniat nevoia îmbunătăţirii accesului la educaţie, atât prin asigurarea unui transport şcolar eficient, cât şi prin extinderea Programului Naţional Masă Sănătoasă, astfel încât toţi copiii, indiferent de mediul în care trăiesc, să beneficieze de condiţii optime pentru educaţie”, au transmis reprezentanţii ministerului.

Potrivit acestora, un alt subiect abordat a fost introducerea interdisciplinarităţii în materiile şcolare, astfel încât elevii să facă mai simplu conexiunile între diferite domenii de studiu şi să beneficieze de o educaţie aplicată şi adaptată nevoilor actuale.

”De asemenea, în contextul noilor planuri-cadru pentru liceu (proiecte), copiii din Consiliu au solicitat să se ţină cont atât de nivelul de pregătire al profesorilor, cât şi de dificultăţile pe care elevii le-ar putea întâmpina în alegerea reală a disciplinelor opţionale”, a mai transmis Ministerul Educaţiei.

O altă propunere cu statut de provocare lansată ministrului Daniel David a fost să intre în lumea lor prin crearea de conţinut educaţional pe platforma TikTok (şi/sau alte reţele sociale), demers pe care, de altfel, ministrul Educaţiei şi Cercetării l-a adoptat, îl susţine şi l-a anunţat recent ca pilon esenţial al programului de combatere a pseudoştiinţei şi a manipulărilor.

”Conform studiilor, nu există diferenţe semnificative între modul în care elevii din mediul urban şi cei din mediul rural utilizează TikTok (şi/sau alte reţele sociale), ceea ce oferă oportunitatea de a reduce decalajele educaţionale prin promovarea unor materiale informative accesibile tuturor elevilor”, a declarat ministrul.

Oficialii instituţiei au precizat că ministrul a agreat propunerile primite, a luat în calcul experienţele împărtăşite de copii şi a menţionat faptul că obiectivul său este să reformeze în mod real învăţământul românesc, punctul de pronire fiind mediul rural, unde situaţia implică mai multe dificultăţi, din fericire surmontabile (de la infrastructură şcolară la pregătirea cadrelor didactice).

”Este necesară o abordare coerentă şi susţinută pentru a asigura un sistem educaţional echitabil şi de calitate pentru toţi copiii, indiferent de locul în care trăiesc. Încerc să înţeleg cât mai bine funcţionarea sistemului de educaţie prin discuţii directe cu cei implicaţi în acest sistem, pentru a putea prezenta un luna mai un diagnostic, iar în baza acestuia, propuneri care sa reformeze sistemul în beneficiul tuturor actorilor implicaţi”, a conchis ministrul Daniel David.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.