Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic - Braşov în parteneriat public-privat cu consorţiul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.
"După cum ştiţi, autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă", a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.
Premierul României a precizat că "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”, soluţia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naţională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Dăncilă nu a avansat o dată privind etapele realizării viitorului drum de mare viteză.
În 30 decembrie 2018, premierul Viorica Dăncilă declara, referindu-se la termenul de finalizare a autostrăzii Ploieşti - Comarnic – Braşov, că acesta ar putea fi 2024, dar că speră să fie mai repede.
”Deşi guvernele anterioare au tot promis că vor realiza această autostradă şi au făcut şi refăcut studiile de fezabilitate, noi, în numai câteva luni, am ajuns în faza finală a achiziţiei publice. Recent, conform termenului-limită stabilit, o asociere de firme, cu vastă experienţă în domeniul infrastructurii, a depus oferta detaliată pentru construirea şi operarea în parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov”, spunea premierul.
Ulterior, Profit.ro scria că Guvernul urma să înceapă negocierile cu asocierea formată din companiile China Communications Construction Company (CCCC) din China, care a construit cel mai lung pod din lume, şi Makyol Insaat Sanayi Turizm din Turcia, pentru construcţia şi operarea în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşti - Braşov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.