Consilierii generali au aprobat, marţi, înfiinţarea funcţiei de administrator public, persoana care va ocupa postul, prin concurs, urmând să coordoneze aparatul de specialitate al primarului general, instituţiile şi serviciile publice de interes local, precum şi societăţile comerciale înfiinţate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 37 de voturi "pentru”, cinci abţineri şi şase voturi "împotrivă”.
Potrivit proiectului de hotărâre, pentru ocuparea acestei funcţii se va desfăşura un concurs constând într-o selecţie în prealabil a dosarului, urmată de o probă scrisă şi un interviu. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină minimum 70 de puncte la proba scrisă şi la interviu.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Administratorul public va coordona aparatul de specialitate al primarului general, serviciile şi instituţiile publice de interes local şi societăţile comerciale care vor fi înfiinţate de CGMB. Acesta se va afla în subordinea directă a primarului general.
De asemenea, primarul general poate delega către administratorul public calitatea de ordonator principal de credite, dar poate îndeplini şi orice alte atribuţii specifice postului, încredinţate de primar.
Administratorul public va primi un salariu de bază cel puţin cât al secretarului general al Primăriei Capitalei şi cel mult indemnizaţia primarului general.
"Multitudinea şi complexitatea problemelor cu care se confruntă municipiul Bucureşti impun profesionalizarea sistemului decizional şi executiv de la nivelul administraţiei, instituţia administratorului public devenind, în acest context, o componentă importantă a managementului public modern, la nivel executiv”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Consilierul general Roxana Wring a propus un amendament la proiectul de hotărâre legat de criteriile de selecţie a candidatului pentru postul de administrator public, capitala având nevoie de "o persoană mult mai competentă”.
Astfel, consilierul a propus ca persoana care candidează să nu mai fi fost destuită dintr-o funcţie publică, să nu îi fi încetat contractul individual de muncă din motive disciplinare în ultimii şapte ani, să aibă studii de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în management, administraţie, economie, domeniu juridic şi master în administraţie publică sau management, dar şi experienţă minimă în posturi de conducere de minim cinci ani.
Amendamentul a fost, însă, respins.
La începutul şedinţei de consiliu, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că cele 19 societăţi comerciale pe acţiuni pe care municipalitatea intenţionează să le înfiinţeze, alături de alte două societăţi înfiinţate deja în şedinţele anterioare, fac parte dintr-un holding al Capitalei, "Bucureşti - Capitală europeană”.
"Facem primii paşi pentru înfiinţarea holding-ului "Bucureşti - Capitală europeană” pe principiul european şi potrivit legislaţiei comunitare. Acest holding va fi alcătuit din peste 20 de societăţi comerciale pe acţiuni, nu SRL-uri, cum greşit s-a afirmat zilele trecute, 100 la sută acţionar fiind municipalitatea, deci bucureştenii, nu privatizăm Capitala”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.