Cele mai multe achiziţii online făcute de Black Friday pot fi returnate în termen de 14 zile, au anunţat reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Ei au precizat că nu pot fi înapoiate produse personalizate, produse de sănătate, conţinut digital şi bilete şi rezervări pentru evenimente.
”Aţi cumpărat ceva de care nu sunteţi sigur? S-ar putea să mai aveţi o cale de ieşire - dar numai dacă îndepliniţi condiţiile de mai jos. După Black Friday, entuziasmul de a face o afacere bună, prin achiziţiile realizate, poate face rapid loc îndoielilor. Dacă aveţi remuşcări de cumpărător, nu sunteţi singurul. Din fericire, datorită dreptului de retragere reglementat de Uniunea Europeană, majoritatea achiziţiilor online pot fi returnate în termen de 14 zile. Totuşi, pentru a profita de această opţiune, va trebui să înţelegeţi literele mici”, au anunţat, joi, reprezentanţii ANPC.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Directorul Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania, Irina Chiriţoiu, a declarat că Uniunea Europeană prevede un drept de retragere pentru achiziţiile făcute de Black Friday.
”Black Friday poate fi o bună ocazie pentru oferte, dar poate duce şi la achiziţii impulsive inutile. Din fericire, UE prevede un drept de retragere. Acesta protejează consumatorii de tacticile de vânzare sub presiune şi le oferă posibilitatea de a se răzgândi”, a explicat Irina Chiriţoiu.
Specialiştii ANPC au arătat care sunt condiţiile pentru dreptul de retragere:
- Se aplică numai achiziţiilor la distanţă: Dreptul de retragere este valabil pentru majoritatea comenzilor online, telefonice sau poştale. Articolele cumpărate în magazin nu sunt acoperite de actul normativ. Cu toate acestea, unele magazine pot oferi returnări voluntare pentru achiziţiile efectuate în magazin.
- Notificare în termen de 14 zile: Pentru a utiliza acest drept, consumatorii trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia lor de retragere în termen de 14 zile de la primirea bunurilor.
- Proces simplu: Informarea vânzătorului poate fi la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail, nu este necesară o scrisoare oficială. Consumatorii trebuie să păstreze dovada notificării lor. Unele magazine se bazează pe un sistem de etichete de returnare prestabilite, iar consumatorii trebuie să verifice întotdeauna condiţiile specifice de returnare ale magazinului.
- Returnarea în termen de 14 zile de la notificare: După notificarea vânzătorului, consumatorii au la dispoziţie încă 14 zile pentru a returna articolele în stare bună.
- Se pot aplica costuri de transport pentru returnare: Consumatorii sunt de obicei responsabili pentru costurile de expediere a returului, cu excepţia cazului în care vânzătorul specifică altfel. Unele magazine oferă transportul de retur gratuit pe bază de voluntariat, aşa că verificaţi politica de retur.
- Nu pot fi returnate produse personalizate sau făcute la comandă; produse de sănătate sau igienă nesigilate; conţinut digital - dacă este accesat sau descărcat după cumpărare, conţinutul digital nu este rambursabil; bilete şi rezervări pentru evenimente - serviciile limitate în timp, cum ar fi călătoriile, biletele, rezervările la hotel rezervări sau închirieri de maşini sunt, de asemenea, excluse.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.