Reprezentanţii Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane (ANITP) au anunţat că metoda loverboy este un instrument principal de racolare a victimelor traficului de persoane şi a precizat că 74% dintre victime au fost recrutate de persoane cunoscute.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
 
“Dragostea falsă, folosită ca metodă de racolare a victimelor traficului de persoane, a  reprezentat una din  principalele instrumente de racolare a victimelor traficului de persoane în anul 2023.
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În contextul semnificaţiei pe care o are data de 24 februarie-Dragobetele – ziua tradiţională a iubirii la români, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane aduce în atenţia  publicului o serie de recomandări privind  protejarea de impactul deosebit de dăunător pe care îl are aşa numita metodă de racolare loverboy”, au afirmat reprezentanţii ANTIP. 
Ei au adăugat că metoda loverboy şi abordarea victimelor prin intermediul internetului, a reţelelor de socializare sunt utilizate din ce în ce mai frecvent ca tehnici şi instrumente pentru contactul iniţial şi ulterior pentru manipularea viitoarelor victime. 
“La primul contact, cele mai multe victime cunoşteau identitatea celui care le aborda (74 % din victime au fost recrutate de către persoane aflate în cercul de cunoştinţe, prieteni, vecini sau chiar rude), în timp ce numai 22 % dintre victime au fost recrutate de către persoane necunoscute.
Astfel, există situaţii în care victimele au fost recrutate prin metoda loverboy, însă, în acelaşi timp, primul contact cu recrutorul a avut loc prin intermediul unei aplicaţii de dating”, a menţionat sursa citată.
Specialiştii ANTIP au explicat că traficanţii analizează situaţia persoanelor din cercul de cunoscuţi, le vizualizează profilelele de socializare, iar atunci când identifică vulnerabilităţi emoţionale, probleme economice, dorinţa de a scăpa cu orice preţ de sub autoritatea părinţilor sau a tutorilor, devin brusc îndrăgostiţi. 
“«Dragostea» îi cuprinde deodată şi traficantul începe să folosească toate armele seducţiei pentru a-şi convinge victima de sinceritatea sentimentelor sale. Cel mai uşor pentru traficanţi e să-şi demonstreze dragostea online. E cel mai ieftin şi poate încerca cu zeci de fete în acelaşi timp. Pentru victimă urmează sute de mesaje cu declaraţii, complimente, inimioare şi pupici. 
Este de altfel cunoscut că femeile devin receptive cel mai adesea la sunete, deci la declaraţii iar bărbaţii la imagini. De aceea de multe ori, victimele îşi vor răsplăti admiratorii cu fotografii, iar traficantul va fi din ce în ce mai insistent să ceară din ce în ce mai multe şi din ce în ce mai sexy.
De multe ori aceste fotografii sau filmuleţe vor fi folosite pentru santajarea victimei, în special când vorbim de victimele minore. Fetiţele între 11-14 ani au fost cel mai adesea victimele unor astfel de abordări”, au mai transmis reprezentanţii ANTIP.
Ei au menţionat că pentru ca situaţia să fie în favoarea lor, mulţi traficanţi îşi cer în căsătorie victima, ei fiind conştienţi că urmărirea penală poate fi îngreunată atunci când vorbim de soţi, deoarece codul penal precizeză că persoanele  au dreptul de a refuza să dea declaraţii atunci când vorbim de membrii familiei.
De asemenea, inclusiv copii victimei pot fi instrument de şantaj pentru a obţine tăcerea.
Totodată, existenţa traficului de persoane este în strânsă concordanţă cu cererea tot mai mare a consumatorilor. 
Reprezentanţii ANTIP au mai adăugat că cei care stimulează traficanţii să caute noi victime care să le aducă câştiguri uriaşe, sunt clienţii, iar în acest context legislaţia română este printre puţinele  de la nivel european care incriminează clienţii atunci când aceştia utilizează serviciile unei victime a traficului de personae.
”Banii clienţilor reprezintă scopul suprem al traficanţilor. Clienţi care atunci când plătesc pentru sex, plătesc pentru un corp. Nu contează că în faţa lor se află un minor, o fetiţă sedusă cu minciuni, o mama, o femeie, o fiinţă umană. Banii plătiţi acoperă umanitatea. Pentru banii plătiţi persoanlitatea omului se diluează până la dispariţie. Eşti acolo să satisfaci. Eşti o unealtă. Primeşti feedback ca la o maşină de spălat cumpărată de pe net”- sunt cuvintele Monicăi. O fată care a trecut prin iadul exploatării de către propriul iubit şi viitor soţ. 
Alături de Monica, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane derulează anul acesta Campania ” Drumul spre libertate”- bazat pe experienţa reală a unei victime a traficului de persone. 
În vederea informării şi prevenirii asupra acestui tip de racolare, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane a desfăşurat în anul 2023, 3.650 de activităţi de prevenire a traficului de persoane în rândul  a peste 246.500 de beneficiari - elevi, tineri din centrele de plasament şi altor categorii de persoane vulnerabile.
Totodată, A.N.I.T.P. a desfăşurat o intensă campanie de promovare a mesajelor antitrafic în mediul online, pentru creşterea gradului de informare şi conştientizare a publicului, prin reţelele de socializare Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok şi YouTube.
Astfel, conturile ANITP de pe reţelele menţionate au fost în permanenţă actualizate cu informaţii referitoare la activităţile de prevenire desfăşurate la nivel naţional, sfaturi preventive adresate tinerilor, clipuri media realizate în colaborare cu influenceri cunoscuţi, precum şi alte evenimente de anvergură. Procesul de promovare a mesajelor antitrafic pe reţelele de socializare menţionate, a condus la atingerea unui impact de aproximativ 7.000.000 de persoane în anul 2023.
Foto: ANITP
Foto: ANITP
 
Foto: ANITP
Foto: ANITP
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.