Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, la Constanţa, la inaugurarea oficială a terminalului RO-RO şi Platforma pentru mărfuri agabaritice - Project Cargo că putem spune în acest moment Portul Constanţa reprezintă cea mai eficientă alternativă de transport comercial către regiunea Mării Caspice şi Orientul Îndepărtat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Îmi face o deosebită plăcere să fiu prezent astăzi, aici, alături de dumneavoastră, la inaugurarea oficială a două obiective funcţionale importante pentru Portul Constanţa: terminalul RO-RO şi Platforma pentru mărfuri agabaritice - Project Cargo”, a spus ministrul Transporturilor în discurs.

Sorin Grindeanu a anunţat că tot astăzi au început aici lucrările pentru încă un obiectiv important şi anume Terminalul Intermodal, care va beneficia inclusiv de o conexiune feroviară.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Toate cele trei proiecte sunt finanţate şi din fonduri europene, sunt rezultatul colaborării dintre autorităţile române şi cele din Emiratele Arabe Unite. SSuma este în jur de 115 milioane de euro este deasemenea şi rezultatul bunei colaborări dintre Administraţia Portului Constanţa şi reprezentanţii Dubai Ports World şi sunt convins că şi pentru următoarele proiecte această colaborare va da noi rezultate”, a precizat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a arătat că ”Emiratele Arabe Unite reprezintă unul dintre partenerii importanţi ai României, iar în acest context în ultima perioadă au avut loc recent două evenimente importante pentru relaţia dintre statele noastre, vizita oficială de lucru a premierului în Orientul Mijlociu şi cea de-a 3-a sesiune a Comisiei de Cooperare între Guvernul României şi Guvernul Emiratelor Arabe Unite, organizată la Bucureşti de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

”Astfel, cele două proiecte inaugurate astăzi au ca principală bază Memorandumul semnat în urmă cu doi ani de autorităţile române şi cele emirateze şi reprezintă unul din rezultatele concrete ale cooperării bilaterale în domeniul proiectelor strategice comune”, a ţinut să precizeze Grindeanu. Ministrul a declarat că ”noul terminal RO-RO va deservi fluxuri de mărfuri care vor veni din Turcia, traversând Marea Neagră, dar şi din Georgia, dar care nu se vor opri doar în România sau în ţările vecine, ci vor ajunge atât în centrul Europei, cât şi în zona Mării Baltice, prin coridorul feroviar de care am tot vorbit, Rail2Sea, când acesta va deveni operaţional. Iar terminalul pentru mărfuri agabaritice va fi de asemenea important, inclusiv pentru transportul echipamentelor şi componentelor necesare extracţiei de gaze din marea Neagră”, a subliniat Grindeanu.

Ministrul a afirmat că pentru prima oară în istoria modernă, Portul Constanţa este situat pe două fluxuri comerciale majore, coridorul tradiţional, maritim, pornind din Asia şi Coridorul de Mijloc cu punct de plecare din China.

”De aceea, suntem interesaţi să continuăm parteneriatul nostru şi să dezvoltăm împreună Molurile III S şi IV S din Port, să digitalizăm Portul Constanţa, să modernizăm reţelele feroviare din cadrul acestuia şi să realizăm zone de conectivitate multimodală pentru transportul de mărfuri”, a spus el. Potrivit ministrului, dezvoltarea Portului Constanţa Sud este un obiectiv strategic de interes naţional, iar după finalizarea lucrărilor aferente Molurilor IIIS şi IVS, portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create”.

”Anul trecut (2023) Portul Constanţa a atins nivelul maximum istoric de peste 92 de milioane de tone tranzitate şi ne aflăm practic în etapa în care acesta a devenit cel mai important hub de distribuţie al Uniunii Europene la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi Est, ceea ce oferă evident noi oportunităţi logistice competitive. Putem spune în acest moment Portul Constanţa reprezintă cea mai eficientă alternativă de transport comercial către regiunea Mării Caspice şi Orientul Îndepărtat, prin Middle Corridor, comparativ cu ruta oceanică folosită în mod tradiţional” a arătat Sorin Grindeanu.

El a mai declarat că în acest context colaborarea bilaterală vizează şi alte sectoare de transport cum ar fi cele aerian, rutier şi feroviar.

”Dorim atât expertiză cât şi finanţare pentru aceste proiecte şi în acest context consider că Emiratele Arabe Unite fac parte din grupul finanţatorilor cu viziune şi know-how care pot identifica oportunităţile economice şi strategice pe care România le oferă la ora actuală. Am încredere că extinderea acestui parteneriat va aduce ambelor părţi rezultate excelente pe termen mediu şi lung”, a spus Grindeanu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.