Candidatul PSD pentru funcţia de preşedinte al României, premierul Marcel Ciolacu, a afirmat, marţi seară, că cea mai mare restanţă a clasei politice este infrastructura. ”Avem un stil al nostru specific de lălăială”, a spus Ciolacu, referindu-se în principal la administraţie.
”Eu am avut solicitări de aproape 14 miliarde pe tot ce înseamnă infrastructură şi ni s-au aprobat 7 miliarde. Nu s-a mai scos niciun proiect pentru că este nevoie de toate proiectele în în România.... E cea mai mare restanţă a clasei politice ce înseamnă infrastructură, de departe. Şi atunci am ajuns la cofinanţări. De exemplu, pe Autostrada Moldovei avem cofinanţare de aproape 60% din bugetul de stat. Dar nici eu n-am vrut să negociez să scot vreun obiectiv dintr-un principiu foarte clar, faptul că suntem obligaţi în sfârşit să terminăm până în 2026”, a declarat Marcel Ciolacu, marţi seară, la Antena 3,
Liderul PSD a mai spus că în România există o ”lălăială” în administraţie, fie că e vorba de cea centrală sau cea locală.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Avem un stil al nostru specific de lălăială. Mai ales în administraţie, indiferent dacă vorbeşti de administraţie centrală sau locală. Şi atunci este un push suplimentar, că aceste lucrări trebuiesc urmărite şi finalizate până în 2026. De asta e şi ritmul atât de mare”, a completat Ciolacu.
Întrebat de ce până acum nu s-au făcut autostrăzi în România, Ciolacu a răspuns că trebuie văzute consecinţele înainte de a găsi explicaţii.
”Haideţi să vedem consecinţele şi atunci cred că aşa găsim mai bine explicaţii. În primul rând, Europa a considerat că Autostrada Moldovei nu duce nicăieri pentru că de asta n-a făcut nici Ceauşescu străpungerile cu Carpaţii, fiindcă la acel moment nu ducea nicăieri. Duceau spre Rusia, spre Ucraina, spre Belarus. În acest moment, România, ca şi consecinţă a războiului din Ucraina, dintr-o ţară periferică, devenit o ţară centrală. Normal că primul obiectiv este să să legi Moldova de Europa, de porturile din Brăila, Galaţi, Constanţa. Şi atunci am mers la Comisie şi am explicat foarte clar. Avem şi Republica Moldova, nu poţi să conectezi Ucraina, Republica Moldova şi transă Via-carpatica Polonia decât prin Moldova”, a mai declarat Marcel Ciolacu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.