Europarlamentarul Corina Creţu afirmă, în contextul dezbaterii din PE asupra Regulamentului privind transparenţa şi vizarea unui public-ţintă în publicitatea politică, că ne aflăm într-un an electoral cu importanţă majoră, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european, iar fenomenul dezinformării va creşte exponenţial Ea mai spune că folosirea de ştiri false, informaţii manipulatoare sau a conturilor false a devenit o practică tot mai întâlnită în ultimii ani, odată cu creşterea importanţei reţelelor de socializare în campaniile electorale, iar Regulamentul propune combaterea acestui fenomen prin introducerea interdicţiei publicităţii politice finanţate de actori non-UE, pentru a contracara dezinformarea şi pentru a proteja procesele electorale.
Corina Creţu afirmă într-o postare că sesiunea plenară a început cu o dezbatere asupra Regulamentului privind transparenţa şi vizarea unui public-ţintă în publicitatea politică.
”Ne aflăm într-un an electoral cu importanţă majoră, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european, iar fenomenul dezinformării va creşte exponenţial. Aşadar, intrarea în vigoare al acestui Regulament va avea loc în 2025, însă anumite dispoziţii cheie privind publicitatea politică transfrontalieră vor fi aplicabile în timpul alegerilor europene”, spune europarlamentarul Pro România.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Corina Creţu menţionează că ”folosirea de ştiri false, informaţii manipulatoare sau a conturilor false a devenit o practică tot mai întâlnită în ultimii ani - odată cu creşterea importanţei reţelelor de socializare în campaniile electorale”.
”Astfel, prezentul Regulament propune combaterea acestui fenomen prin: introducerea interdicţiei publicităţii politice finanţate de actori non-UE, pentru a contracara dezinformarea şi pentru a proteja procesele electorale, introducerea unui sistem de identificare clar care să conţină informaţii precum cine este sponsorul - persoana în numele căreia reclama politică a fost realizată, precum şi cine şi cât a fost remunerat pentru aceasta, prevederi stricte în ceea ce priveşte tehnicile de targetare care implică prelucrarea datelor cu caracter personal sensibile, regăsite în GDPR, introducerea unui registru al publicităţii politice online care va conţine toate copiile reclamelor politice transfrontaliere timp de 10 ani şi care va fi accesibil oricui interesat să caute în această bază de date”, arată Corina Creţu.
Ea precizează că totodată, în caz de încălcare a Regulamentului, autorităţile naţionale vor fi competente să aplice amenzi, iar încălcările acestuia în perioadele electorale vor fi considerate deosebit de grave.
”Cu aceste noi reguli, alegătorilor le va fi mai facil să recunoască reclamele politice, să identifice ştirile false şi să înţeleagă dacă au primit o reclamă ţintită, astfel încât să meargă la urne informaţi”, arată Corina Creţu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.