Răspunzând unei nevoi acute a societăţii româneşti şi în special a tinerilor, campania inovatoare de educaţie sexuală „Testat e Hot“, derulată de MedLife în colaborare cu agenţia Golin România, a primit recunoaştere la nivel internaţional pentru abordarea revoluţionară şi impactul în rândul tinerilor, fiind premiată în cadrul SABRE Awards EMEA, una dintre cele mai prestigioase competiţii de PR. Această distincţie vine după o serie de aprecieri anterioare, inclusiv premiul la European Excellence Awards 2024 la categoria Event & Experiential Marketing, confirmând impactul pozitiv şi relevanţa campaniei în peisajul comunicării de sănătate.
Un studiu realizat de MedLife anul trecut a arătat criza acută de educaţie sexuală în care se regăsea România: 9 din 10 tineri români nu aveau suficiente cunoştinţe pentru a identifica şi a se proteja de bolile cu transmitere sexuală (BTS), iar 1 din 2 adolescenţi de 16-18 ani declara că face sex neprotejat. Studiul era primul pas al campaniei de educaţie sexuală „Testat e Hot“, într-un context în care educaţia sexuală s-a dovedit a fi un subiect insuficient adresat şi considerat adesea tabu în societatea românească.
O problemă ignorată care necesită acţiune imediată
Datele privind incidenţa infecţiilor cu transmitere sexuală sunt, de asemenea, îngrijorătoare: la începutul anului 2024, Centrul European de Prevenire şi Control al Bolilor (ECDC) a raportat o creştere semnificativă a infecţiilor cu transmitere sexuală la nivel european - cu 48% mai multe cazuri de gonoree, cu 34% mai multe cazuri de sifilis şi cu 16% mai multe cazuri de chlamydia în 2022 faţă de 2021.
Situaţia din România este extrem de serioasă, conform Institutului Naţional de Sănătate Publică, care a înregistrat o creştere de 57,8% a cazurilor de sifilis în 2022 faţă de anul precedent, plasând ţara noastră printre statele cu incidenţă ridicată în Uniunea Europeană.
Pe acest fundal alarmant a fost lansată campania „Testat e Hot“, pentru a schimba mentalităţi şi comportamente în rândul tinerilor, promovând testarea şi prevenţia ca parte esenţială a unei vieţi sexuale sănătoase. „În calitate de lider al pieţei de servicii medicale private, ne-am luat angajamentul unui program pe termen lung, prin care să punem umărul la democratizarea educaţiei sexuale în România, la o mai bună informare a tinerilor, cu scopul de a creşte gradul de responsabilitate al generaţiilor actuale şi mai ales al celor care vin din urmă”, declara la lansarea campaniei Ina Ilie, Director de Comunicare MedLife.
Inovaţie în educaţia sexuală: primul centru mobil de testare BTS la un festival din Europa Centrală şi de Sud-Est
„Testat e Hot“ a revoluţionat abordarea tradiţională a educaţiei sexuale prin mai multe iniţiative inovatoare. În primul rând, a adus primul centru mobil de testare pentru boli cu transmitere sexuală la un festival de muzică din Europa Centrală şi de Sud-Est, în cadrul celei de-a zecea ediţii Electric Castle.
Pentru a eficientiza procesul şi a reduce timpul de aşteptare pentru rezultate, MedLife a implementat o soluţie tehnologică de ultimă generaţie: transportul probelor prin drone, permiţând tinerilor participanţi la festival să primească rezultatele în aceeaşi zi. Această abordare inovatoare a eliminat una dintre barierele tradiţionale în calea testării - timpul îndelungat de aşteptare pentru rezultate.
Un program amplu de educaţie şi prevenţie
Pe lângă studiul privind atitudinea şi comportamentul tinerilor şi testarea gratuită din cadrul festivalurilor Electric Castle şi Summer Well, campania „Testat e Hot" a inclus şi alte componente importante, printre care: sesiuni de consiliere one-to-one cu medici specialişti (urologi, ginecologi, psihiatri şi psihologi) denumite „Speed Dating“ cu medicii MedLife, „Hot Talks“ - dezbateri deschise despre subiecte considerate tabu, de la prevenţia bolilor cu transmitere sexuală la comunicarea în relaţii sănătoase, pachete speciale de analize „Testat e Hot“ (de bază şi extins), la care s-au adăugat articole în publicaţiile partenere şi campanii de influencer marketing.
8 premii pentru campania „Testat e Hot“
Succesul campaniei „Testat e Hot“ a fost confirmat printr-o serie impresionantă de premii, culminând cu prestigiosul SABRE Awards EMEA 2025. În total, iniţiativa MedLife a acumulat până acum 8 distincţii la competiţii de renume, inclusiv la Comma Awards 2025, European Excellence Awards 2024, Biz PR Awards 2024 şi Romanian PR Award 2024.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.