Secretarul de stat în Ministerul Justiţiei Adrian Baboi Stroe a declarat, vineri, că Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) a obţinut o finanţare din partea Elveţiei, în valoare de 860.000 de franci elveţieni, pentru crearea unui sistem informatic integrat, necesar administrării unei baze de date privind bunurile indisponibilizate în timpul unei proceduri judiciare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Adrian Baboi Stroe a explicat că Elveţia va finanţa cu 860.000 de euro sistemul informatic necesar administrării unei baze de date privind bunurile indisponiblizate.

"Acesta este un sistem informatic integrat pentru gestionarea bunurilor indisponibilizate, un element-cheie în dezvoltarea ANABI şi va cuprinde inclusiv o componentă importantă de training, de formare profesională, pentru cei care vor utiliza acest sistem. Realizarea acestui sistem informatic este esenţială pentru îndeplinirea rolului agenţiei. Acest sistem informatic va aduce beneficii atât sistemului judiciar, cât şi pentru Ministerul Justiţiei, în calitate de instituţie responsabilă de dezvoltarea Agenţiei. Bugetul este de 860.000 de franci elveţieni”, a declarat Baboi, în cadrul conferinţei organizate la Ministerul Justiţiei cu ocazia lansării programului "Sprijin pentru îndeplinirea obiectivelor Strategiei Naţionale Anticorupţie prin creşterea gradului de recuperare a produselor infracţiuni”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Baboi a mai arătat că la recenta Conferinţă Pan-Europeană a Oficiilor de Recuperare a Creanţelor, organizată la Bucureşti, au fost prezentate demersuri direcţie dezvoltării unor sisteme informatice integrate.

"Putem spune astfel că România se aliniază unor practici europene. Acest sistem permite României să respecte obligaţiile Directivei 42/2014 privind confiscarea”, a mai arătat secretarul de stat.

Ministrul Justiţiei, Raluca Prună, a declarat, în 20 octombrie, că are susţinerea Guvernului ca Agenţia Naţională pentru Administrarea Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) să devină funcţională în luna decembrie, dar mai este necesară voinţa oficialilor de a confisca bunurile şi banii obţinuţi în urma săvârşirii de infracţiuni.

“Avem o agenţie care a putut organiza această platformă Pan-Europeană la Bucureşti, o agenţie care este recunoscută de către egalii săi în Europa. Trebuie spus că nu toate statele europene au o asemenea agenţie, aşa că eu sunt foarte optimistă. Vă asigur că nu sunt motive să ne îngrijorăm nici în legătură cu sediul, nici cu personalul agenţiei. Eu cred că dacă premierul României, care a fost în deschiderea acestui eveniment, şi eu ca ministru am spus că este important să redăm societăţii ceea ce s-a furat societăţii, cred că acesta este un mesaj important. Şi cred că, odată cu transpunerea completă a directivei europene, avem şi cadrul legal şi cel instituţional, rămâne să mai avem voinţa de a confisca cu adevărat, de a face uz de ceea ce ne dă deja legea şi de a confisca produsele infracţiunii”, a spus ministrul Justiţiei, la Conferinţa Pan-Europeană a Oficiilor Naţionale de Recuperare a Creanţelor.

Directorul general al ANABI, Cornel Călinescu, a declarat, la aceeaşi conferinţă, în 20 octombrie, că instituţia are deja solicitări din partea magistraţilor, de vânzare, înainte de finalizarea proceselor penale, a unor bunuri obţinute din infracţiuni.

“În momentul de faţă, avem cereri primite de la procurori şi de la judecători, şi le soluţionăm prin intermediul ANAF. Ţinta este ca, la sfârşitul acestui an, să putem să facem acest lucru pe cont propriu. Avem sub zece astfel de cereri, sunt modelele clasice, autovehicule, tiruri, nimic deosebit. Este însă o ocazie pentru noi de a ne face temele şi de a identifica cele mai bune forme de valorificare în termen foarte scurt şi la un preţ bun. Magistraţii, în cele zece cazuri, ne-au cerut valorificarea anticipată a bunurilor, înainte de rămânerea definitivă a hotărârii”, a spus Cornel Călinescu.

Şeful ANABI a precizat că urmează să fie angajaţi funcţionarii publici care vor lucra în agenţie.

“Până pe 27 decembrie, această agenţie trebuie să fie în stare să funcţioneze pe propriile picioare. Această conferinţă a fost organizată de ANABI şi am invitat partenerii noştri din 40 de ţări, cu care schimbăm zi de zi date şi informaţii din dosare penale. Asta înseamnă că acolo unde sunt cereri din partea colegilor procurori sau judecători, facem demersuri pe lânga jurisdicţia respectivă şi avem obligaţia ca într-un termen între opt ore şi şapte zile să ducem informaţiile magistraţilor astfel încât să poată dispune măsurile în dosare. Acestea pot fi ordine de sechestre sau comisii rogatorii”, a mai aratat Călinescu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.