Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) şi platforma Stop Contrabanda au lansat, vineri, 13 decembrie, campania naţională de prevenire a corupţiei „E timpul să NU mai dăm şi noi ceva. Scopul principal al campaniei este de a creşte gradul de conştientizare asupra fenomenului corupţiei şi de a descuraja practicile de dare şi luare de mită, subliniind consecinţele legale şi sociale grave ale acestor fapte.
Sloganul campaniei, „E timpul să nu mai dăm şi noi ceva”, a fost conceput pentru a contracara o mentalitate eronată potrivit căreia succesul sau rezolvarea unor situaţii se pot obţine şi prin mijloace nelegale. În centrul campaniei se află o serie de iniţiative de comunicare care explică într-un limbaj simplu, accesibil şi direct riscurile la care se expun cei care aleg să ofere sau să accepte mită, informează MAI.
Această iniţiativă face parte din seria de evenimente organizate de DGA pentru a marca Ziua Internaţională Anticorupţie – 9 Decembrie.
Potrivit Eurobarometrului special 548 din 2024 referitor la atitudinea cetăţenilor privind corupţia în Uniunea Europeană, 75% dintre români consideră corupţia o problemă larg răspândită în ţară. Totuşi, datele arată că mulţi cetăţeni aleg să nu raporteze cazuri de corupţie din diverse motive, cum ar fi dificultatea de a dovedi faptele (29%), teama că persoanele implicate nu vor fi pedepsite (23%) sau lipsa protecţiei pentru denunţători (23%).
Un studiu criminologic realizat de Ministerul Justiţiei împreună cu DGA indică faptul că valorile morale şi educaţia sunt principalii factori care pot preveni implicarea în fapte de corupţie. Aproape 68% dintre respondenţi consideră că educaţia joacă un rol esenţial în descurajarea acestor practici. În acest context, campania îşi propune să contribuie la schimbarea percepţiei publice şi să întărească ideea că un comportament integru este nu doar posibil, ci şi necesar.
Prin mesajul „Pune stop corupţiei şi contrabandei înainte să devină parte din viaţa ta!”, campania atrage atenţia asupra pericolului direct la care se expun cei implicaţi în acte de corupţie, pedeapsa cu închisoarea fiind una dintre consecinţele legale imediate. Totodată, subliniază impactul negativ la nivel social: corupţia afectează familia, locul de muncă şi comunitatea, iar efectele sale se resimt pe termen lung.
Sloganul campaniei, „E TIMPUL SĂ NU MAI DĂM ŞI NOI CEVA”, a rezultat în etapa de dezvoltare a campaniei, iniţiatorii identificând o serie de sintagme des utilizate, la scară largă socială, în cazurile de dare şi luare de mită. Campania îşi propune astfel să descurajeze fenomenul şi să explice, într-un limbaj accesibil şi direct, uşor identificabil de către public, efectele grave ale corupţiei şi pericolul principal la care se expun toţi cei aflaţi în situaţia de a oferi şi de a accepta mită, respectiv pedeapsa cu închisoarea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.