Arabia Saudită a anunţat deschiderea parţială a metroului de la Riad, o infrastructură ambiţioasă care vrea să transforme capitala primului exportator mondial de petrol, în care domină maşina , într-un oraş care se reorientează către transportul public, relatează AFP.
Trei linii urmează să fie deschise de la 1 decembrie, urmate de ”o punere în funcţiune treptată, până la deschiderea a şase linii, care vor constitui o reţea de 175 de kilometri în întregul oraş”, a anunţat miercuri într-un comunicat Comisia Regală a oraşului Riad.
Cele şase lunii urmează să fie deplin operaţionale la 5 ianuarie, anunţă Comisia.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Reţeaua a fost concepută pentru a transporta 3,6 milioane de pasageri la plină capacitate şi funcţionează cu un sistem de metrou în întregime automatizat (fără conductor)”, anunţă Comisia.
Ea cuprinde 183 de trenuri, alcătuite din 448 de vagoabe fabricate de către Siemens (Germania), Bombardier (Canada) şi Alstom (Franţa), cu un ”design modern şi unificat”, conceput de societatea franceză Avant Première, precizează Comisia Regală.
Agenţia oficială saudită de presă a publicat o fotografie în care apare regele Salman, un fost guvernator al Riadului timp de aproape o jumătate de secol, care anunţă că a inaugurat în mod oficial proiectul, prezentat drept ”coloana vertebrală a reţelei de transport public al capitalei”.
König Salman bin Abdulaziz Al Saud, weihte heute das Riad-Metro-Projekt (U-Bahn und Bus-Nahverkehr) ein. Dies ist das erste Projekt dieser Art im Königreich Saudi-Arabien. pic.twitter.com/CgyimBZya8
— Fahad (@FahadAutor) November 27, 2024
Riadul o metropolă aflată în plină expansiune cu aproximativ opt milioane de locuitori, a devenit un laborator al unor proiecte emblematice care fac parte din Vision 2030, un program de reformă al prinţului moştenitor Mohammed bin Salman, fiul regelui şi conducătorul de facto al ţării.
Aceste iniţiative includ parcuri tematice, stadioane, situri turisitice care pun în valoare istoria saudită şi zgârie-nori de birouri menite să găzduiască întreprinderi care-şi stabilesc sediul regional în regat, o condiţie pentru a obţine contracte publice.
Însă, în pofida dezvoltării unei vaste reţele de autobuze, maşina rămâne mijlocul de transport dominant, mai ales în lunile de vară, când temperatura poate atinge 50°C.
Primul exportator mondial de petrol brut, Arabia Saudită vizează, în cadrul Vision 2030, să-şi reducă dependenţa de energii fosile şi s-a angajat să atingă neutralitatea carbonului până în 2060.
Comisia Regală a oraşului Riad subliniază că metroul reflectă angajamentul Guvernului faţă de dezvoltarea durabilă.
”Aliniindu-se la normele mondiale ale durabilităţii şi soluţiilor inteligente durabile, reţeaua integrează practici care respectă mediul, cu staţii construite în proporţie de 20% din materiale reciclabile şi resurse locale, concepute pentru a reduce consumul de energie şi apă”, precizează Comisia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.