Primul zbor direct între Australia şi Europa a ajuns la Londra după o călătorie de 17 ore şi şase minute, parcurgând 14.875 de km de la Perth, scrie The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

 

Zborul Qantas QF9, un avion Boeing 787-9 Dreamliner care a avut la bord peste 230 de pasageri şi membri ai echipajului a aterizat la ora locală 5:03 pe aeroportul Heathrow.

Avionul Dreamliner, despre care Qantas a spus că beneficiază de o eficienţă cu 20% mai bună în folosirea combustibilului faţă de alte aeronave de dimensiuni similare, a parcurs distanţa de 14.875 de km fără probleme, deşi a existat şi o perioadă de turbulenţe când avionul s-a intersectat cu o furtună de pe coasta de vest a Australiei, la scurt timp după decolare.

QF9 a decolat de pe aeroportul din Perth la ora locală 18:57 iar la bordul aeronavei se aflau şi CEO-ul companiei, Alan Joyce, ministrul pieţei de schimb şi al turismului din Australia, Steve Ciobo şi câţiva jurnalişti.

Avionul a fost întâmpinat la aterizarea pe pistă de o paradă de vehicule cu farurile aprinse.

După aterizare, căpitanul Lisa Norman, unul dintre cei patru piloţi aflaţi la bord, a declarat: „Vreau să vă urez bun venit în cărţile de istorie ale aviaţiei”.

„Toată lumea a fost cu ochii pe noi astăzi. Vă mulţumesc că aţi luat parte la ceva atât de magic şi special”, a adăugat ea.

Joyce a ţinut un discurs scurt în avion înainte de aterizare în care i-a felicitat pe membrii echipajului dar şi pe pasageri pentru că au făcut istorie.

„Astăzi ne aflăm în acest zbor uimitor şi istoric, cel mai rapid zbor dintre Australia şi Marea Britanie. Aşa că felicitări pentru această ocazie uimitoare”, a precizat el.

Mulţi dintre pasageri au cumpărat bilete tocmai pentru a face parte în ceea ce ei au numit un moment istoric.

Mark Andreassen, un bărbat în vârstă de 57 de ani din Perth, s-a aflat la bordul aeronavei.

„Am vorbit cu cineva din Hong Kong şi mi-a spus că se ducea la Londra oricum, dar a ales să meargă la Perth mai întâi”, a declarat el.

Qantas speră ca acest zbor inaugural să aducă mai mulţi turişti britanici către vestul Australiei dar şi să fie un imbold pentru un zbor direct între Londra şi Sydney.

Ideea unei călătorii de lungă durată a determinat compania să ia în considerare noi modalităţi de a combate efectele decalajului orar.

Qantas, în afara faptului că a variat presiunea în interior şi a introdus un sistem de iluminat variabil, a început o colaborare cu Universitatea din Sydney pentru a monitoriza mişcările şi somnul pasagerilor aflaţi la bord.

Zece pasageri din acest zbor primit monitoare de tip Fit-Bit pentru a le analiza somnul şi activitatea fizică. Alt dispozitiv a analizat postura oamenilor.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.