Petrolierul suedez Stena Impero, confiscat de Iran în iulie, în Strâmtoarea Ormuz, a părăsit vineri apele teritoriale iraniene, au anunţat autorităţile maritime din provincia iraniană Hormozgan (sud-vest), relatează AFP.
În Suedia, proprietarul suedez al petrolierului a anunţat puţin mai devreme că nava, care navighează sub pavilion britanic, se pregătea să plece, după ce a obţinut autorizaţia finală din partea autortăţilor iraniene.
”Stena Impero a început să iasă la mare către ora locală 9.00 (8.30, ora României), către apele internaţionale la Golful Persic”, au anunţat autorităţile maritime de la Hormozgan pe site. Însă, în pofida autozaţiei de a pleca, ”dosarul judiciar al navei este deschis”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Căpitanul petrolierului şi echipajul au ”semnat o declaraţie în care afirmă că nu au nicio cerere”, adaugă autorităţile locale, fără să facă alte precizări.
Petrolierul de 183 de metri, imobilizat la 19 iulie de către Gardienii Revoluţiei, armata ideologică a Iranului, a fost escortat în portul iranian Bandar Abbas (sud) cu echipajul de 23 de persoane la bord. Şapte dintre membrii echipajului au fost eliberaţi la 4 septembrie.
Autortiăţile iraniene au acuzat petrolierul de ignorarea unor semnale SOS şi stingerea transponderului, după ce a intrat în coliziune cu un vapor de pescuit.
Această confiscare a avut loc la câteva ore după ce un tribunal din Gibraltar a anunţat prelungirea Grace 1, un petrolier iranian imobilizat la 4 iulie de către forţe speciale şi vameşi în acest teritoriu britanic situat în sudul extrem al Spaniei.
Iranul a negat că este vorba despre represalii. Iar petrolierul ianian a fost eliberat.
Grace 1 era suspectat că transporta petrol către Siria, încălcând astfel sancţiuni europene impuse acestei ţări.După ce a fost autorizat să plece, la 15 august, Grace 1 - redenumit Adrian Darya 1 - a părăsit Gibraltarul la 18 august, sub pavilion iranian, în pofida unei cereri de ultim moment a Statelor Unite de prelungire a imobilizării navei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...