Remorchere au readus pe linia de plutire o navă mare, blocată timp de câteva ore în Canalul Suez, anunţă joi agentul maritim Leth Agencies, ceea ce a permis revenirea la normal a traficului pe una dintre cele mai frecventate căi navigabile din lume, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Leth Agencies precizează că este vorba despre un vrachier, Xin Hai Tong 23, cu o lungime de 190 de metri.

”Autoritatea Canalului Suez a ranfluat cu succes (nava) Xin Hai Tong 23, la ora (locală) 7.40 (şi ora României). Convoiul către nord va intra la ora (locală) 9.30 (şi ora României)”, a anunţat într-un mesaj postat pe Twitter Leth Agencies.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Autorităţile canalului au anunţat într-un comunicat că au fost informate cu privire la o defectare a motorului şi au trimis remorchere să ranflueze nava.

Această operaţiune a fost întîrziată uşor, din cauza unei pene a troliului navei, precizează ele.

Autoritatea a confirmat că ”activitatea maritimă în ambele sensuri va reveni la normal imediat ce procesul de remorcare, ca măsură de preczauţie, se va termina”.

Leth Agencies a anunţat că nava a eşuat la ora locală 4.00 (şi ora României) şi a perturbat cel puţin două convoaie de nave.

Drone aparţinând companiei Refinitiv Eikon au arătat că nava - care navighează sub pavilionul Hong Kongului - ”nu se afla sub comandă”, în apropierea extremităţii de sud a canalului.

Trei remorchere egiptene au înconjurat nava.

Ea venea din portul Dhuba, în Arabia Saudită.

Nava aparţine Xiang B12 HK International Ship Lease şi este gestionată de către Tosco Keymax International Ship Management.

Aproximativ 12% din comerţul mondial traversează Canalul Suez, cea mai scurtă rută maritimă care leagă Europa şi Asia.

Un portcontainer uriaş, Ever Given, s-a blocat în 2021 în Canalul Suez, în timpul unor rafale violente de vânt, a întrerupt traficul maritim pe ambele sensuri - timp de şase zile - şi a perturbat comerţul mondial.

În 2022, remorchere au ranfluat un petrolier care a eşuat scurt timp în Canal, în urma unei pene tehnice a cârmei, iar pana unui portcontainer în Canal a cauzat, în martie, întârzieri uşoare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.