Japonia şi-a înăsprit protocoalele de control al traficului aerian, după coliziunea care a avut loc pe principalul aeroport din Tokyo, în urma căreia cinci persoane au murit, dar sute de persoane au reuşit să se salveze, a anunţat miercuri guvernul, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Măsurile de siguranţă de urgenţă au fost anunţate de Ministerul Transporturilor, după ce un avion de pasageri al Japan Airlines s-a ciocnit cu un avion al Gărzii de Coastă pe o pistă de pe aeroportul Haneda, pe 2 ianuarie.

Toţi cei 379 de pasageri şi echipajul avionului de linie au fost rapid evacuaţi, dar cinci dintre cei şase membri ai echipajului au murit în avionul mai mic, care se îndrepta să livreze provizii într-o regiune afectată de cutremur.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Conform noilor cerinţe în vigoare la nivel naţional, un membru al personalului trebuie să urmărească în permanenţă un sistem de monitorizare care avertizează turnurile de control atunci când au loc incursiuni pe pistă.

Iar pentru a preveni neînţelegerile, controlorii nu trebuie să spună avioanelor ce număr de rând se află pentru decolare, a precizat ministerul în declaraţiile încărcate pe site-ul său.

"Una dintre cele mai mari misiuni ale mele este de a restabili încrederea în aviaţie ca transport public", a declarat marţi ministrul transporturilor, Tetsuo Saito.

Ministerul va înfiinţa un grup de experţi pentru a investiga alte modalităţi de îmbunătăţire a siguranţei, recomandările acestora urmând să fie anunţate săptămâna aceasta.

O transcriere a comunicaţiilor publicată de minister săptămâna trecută sugerează că avionul JAL a fost autorizat să aterizeze, dar avionul pazei de coastă a fost instruit să se oprească înainte de pistă.

Controlorii i-au spus avionului Gărzii de Coastă că este "No.1", adică următorul la rând pentru decolare, dar pilotul Gărzii de Coastă - singurul supravieţuitor - ar fi declarat că a crezut că avea autorizaţia de a se deplasa pe pistă, unde avionul său a stat aproximativ 40 de secunde înainte de prăbuşire.

Epavele carbonizate ale ambelor avioane au fost îndepărtate de pe pista de aterizare de la Haneda, iar operaţiunile de zbor au revenit la normal, personalul suplimentar lucrând la turnul de control al aeroportului începând de sâmbătă.

De asemenea, un membru al personalului dedicat supraveghează sistemul de avertizare de la Haneda încă din weekend.

"Personalul centrului de control trebuie să monitorizeze diverse lucruri şi nu poate pur şi simplu să se holbeze la sistemul de avertizare", a explicat pentru AFP un oficial din cadrul Ministerului Transporturilor, responsabil cu afacerile aviatice.

În deceniul până în 2023, cel puţin 23 de "incidente grave" care riscau o coliziune pe pistă au fost raportate de către Consiliul pentru siguranţa transporturilor din Japonia, potrivit ziarului Asahi.

În cinci dintre aceste cazuri, greşelile în controlul traficului aerian au fost suspectate ca fiind cauza, a precizat ziarul.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.