Twitter l-a dat în judecată pe Elon Musk, pentru a-l obliga pe CEO-ul Tesla să-şi respecte angajamentul de a cumpăra reţeaua de socializare, potrivit unei înţelegeri încheiate în aprlie, care estima valoarea grupului californian la 44 de miliarde de dolari, potrivit unui document consultat de AFP.
Un judecător de la o curte specializată în dreptul afacerilor, din statul Delaware, în estul Statelor Unite, urmează să stabilească astfel dacă multimiliardarul poate sau nu să rupă acordul de achiziţie, care prevede despăgubiri în valoare de un miliard de dolari în cazul unei ruperi a acordului.
”Strategia ieşirii lui Elon Musk este un model de ipocrizie” şi ”un model de rea-credinţă”, acuză avocaţii platformei, care par hotărâţi să lupte.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”După ce a montat un întreg spactacol pentru a face din Twitter o ţintă şi după ce a propus şi apoi a semnat un acord de fuziune, Musk lasă impresia că ar crede că este liber - în pofida faptului că orice parte este angajată printr-un contract, conform legii în Delaware - să se răzgândească, să defăimeze întreprinderea, să-i perturbe activităţile, să-i distruga valoarea acţiunilor şi să se spele pe mâini”, denunţă ei într-un document judiciar consultat de AFP.
Capriciosul antreprenor a achiziţionat capital Twitter la începutul anului, după care şi-a anunţat intenţia de a cumpăra platforma de socializare - pe care o consideră prea ”cenzurată” -, în interesul democraţiei.
Pentru a-şi justifica decizia unilaterală, de vineri, de a pune capăt acordului, avocaţii săi au dat asigurări că Twitter nu a furnizat toate informaţiile cerute despre conturile neautentice actve de pe reţea şi că au minimizat numărul spamurilor.
Însă Twitter consideră că acest ”comportament al lui Musk confirmă pur şi simplu faptul că el voia să iasă dintr-un contract pe care l-a semnat liber şi să facă rău Twitter în acelaşi timp”.
”Oh, ironie, lol”, a reacţionat marţi, pe Twitter, Elon Musk.
Luni el a publicat o imagine cu patru fotografii în care apare râzând, cu explicaţia foto ”ei au spus că nu pot achiziţiona Twitter. Apoi au refuzat să dezvăluie informaţii despre conturi false. Acum vor să mă oblige la tribunal să cumpăr Twitter. Acum sunt obligaţi să dezvăluie informaţiile despre conturile false”.
Cel mai bogat om din lume şi-a multiplicat, de câteva luni, atacurile şi ironiile la adresa reţelei de socializare, în care are peste 100 de milioane de abonaţi.
El a criticat în mod deschis politica de moderare a conţinutului şi a ironizat în mod public anumite cadre.
În toiul disputei pe tema numărului conturilor neautentice, el a postat un emoji în formă de excrement ca răspuns la argumente prezentate de către Parag Agrawal, CEO-ul Twitter.
”El a pretins că «suspendă» acordul în aşteptarea îndeplinirii unor condiţii imaginare, nu şi-a respectat obligaţia de a găsi finanţare (...), şi-a încălcat obligaţia de a fi rezervat (şi) a folosit informaţii confidenţiale în scopuri rele”, enumeră avocaţii societăţii.
Elon Musk ”nu a folosit mijloacele necesare pentru a realiza achiziţia”, îl acuză ei.
”Twitter a suferit şi va continua să sufere pagube ireparabile din cauza acestor infracţiuni”, acuză ei.
Vineri, preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al Twitter, Bret Taylor, a avertizat că CA este ”hotărât să încheie tranzacţia la preţul şi în termenii conveniţi” şi că intenţionează să-l dea în judecată.
”Există o gamă de rezultate posibile: un acord între părţi în vederea evitării unui proces, plata despăgubirilor de rupere (a acordului), aplicarea contractului şi un miriad de alte posibilităţi”, estimează un analist, Dan Ives.
Unii experţi în dreptul afacerilor dau un avantaj Twitter în privinţa argumentelor juridice, însă estimează că reţeaua de socializare va fi afectată pe termen lung de acest scandal, indiferent de felul în care se va termina.
”Musk are un ochi vânăt pe Twitter, (iar angajaţii săi) trăiesc un film de groază”, comentează Dan Ives.
”Este o soap opera fără învingător”, conchide el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.