Echipa de campanie a lui Donald Trump a încercat să descurajeze milioane de afroamericani să voteze în alegerile prezidenţiale americane din 2016, acuză, într-o anchetă jurnalistică, jurnalişti de la postul de televiziune britanic Channel 4 News, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Jurnalişti de investigaţie de la postul britanic dezvăluie că au obţinut un fişier folosit de către echipa de campanie a lui Trump, în urmă cu patru ani, care priveşte aproape 200 de milioane de alegători americani - clasaţi în diverse categorii, cu scopul de a le trimite publicitate ţintită pe reţele de socializare.

Între aceşti alegători, peste 3,5 milioane de afroamericani au fost plasaţi într-o categorie intitulată ”descurajare”, menită să-i determine să se abţină de la vot, potrivit acestei anchete difuzate luni de postul Channel 4 News.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Afroamericanii erau mai numeroşi ca alte minorităţi vizate de această strategie, potrivit jurnaliştilor, care precizează că în Georgia, de exemplu, în pofida faptului că afroamericanii reprezintă 32% din populaţia statului, ei reprezentau 61% din categoria de alegători vizaţi să  fie descurajaţi.

”Aceasă strategie a precedat o prăbuşire a votului de culoare în state-cheie, precum Wisconsin”, înaintea victoriei finale a lui Donald Trump, subliniază jurnaliştii anchetatori.

Campania digitală a candidatului republican din 2016 a cuprins o echipă de la societatea britanică Cambridge Analytica, care a fost acuzată de către Channel 4 şi de către alte publicaţii de faptul că a colectat şi exploatat - fără vreun consimţământ - datele personale ale utilizatorilor Facebook în scopuri politice.

Directorul campaniei digitale a lui Trump din 2016, Brad Parscale, a dat asigurări că echipa sa nu a ţintit alegători de culoare.

”Aş spune că sjunt aproape sigur 100% că noi nu am purtat vreo campanie care să ţintească afroamericani”, le-a declarat el unor jurnalişti de la emisiunea Frontline de la postul naţional PBS.

Însă anchetaori de la Channel 4 News afirmă că au văzut un document confidenţial în care Cambridge Analytica recunoaşte că a ţintit afroamericani.

Channel 4 News citează, de asemenea, publicitate negativă menită să descurajeze votul în favoarea lui Hillary Clinton - şi anume videoclipuri în care candidata democrată îi cataloghează pe tinerii de culoare drept ”superpredatori”, vizualizate de milioane de ori pe Facebook.

Vicepreşedintele principalei organizaţii de apărare a drepturilor civice ale afroamericanilor NAACP, Jamal Watkins, s-a declarat ”şocat” şi ”tulburat” de aceste dezvăluiri Channel 4 News.

”Noi folosim date asemănătoate unui fişier cu alegtori, dar pentru a motiva, convinge şi încuraja oameni să participe (la vot). Noi nu folosim datele pentru a spune pe cine putem descuraja. Aceasta pare, fundamental, să fie o schimbare raportat la noţiunea de democraţie”, a declarat Jamal Watkins pentru Channel 4 News.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.