Site-urile care integrează butonul ”like” al Facebook au obligaţia să-şi avertizeze vizitatorii cu privire la faptul că le transmit datele personale către reţeaua de socializare americană şi să obţină consimţământul acestora, conform legii UE privind protecţia datelor, stabileşte într-o hotărâre Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Butonul ”like” le permite site-urilor comerciale să-şi promoveze produsele, însă există temeri potrivit cărora transmiterea datelor contravine legii cu privire la respectarea vieţii private.

CJUE, cu sediul la Luxemburg, a fost sesizată de către un tribunal german, nevoit să se pronunţe cu privire la o plângere depusă de o asociaţie a consumatorilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Asociaţia acuza site-ul de vânzare de îmbrăcăminte Fashion ID că transmitea date către Facebook prin utilizarea butonului ”like”, fără autorizarea navigatorilor.

Justiţia germană a ceut CJUE să interpreteze o serie de dispoziţii ale fostei directive din 1995 privind protecţia datelor, înlocuită cu Regulamentul european privind protecţia datelor (RGPD), care a intrat în vigoare în mai 2018.

CJUE a stabilit că ”administratorul unui site echipat cu butonul «like» al Facebook poate fi responsabil împreună cu Facebook de colectarea şi transmiterea către Facebook a datelor cu caracter personal al vizitatorilor site-ului”, a anunţat luni, într-un comunicat, Curtea.

Însă, în principiu, site-ul nu este responsabil de tratarea ulterioară a acestor date de către reţeaua de socializare.

”Examinăm cu atenţie decizia curţii şi cooperăm strâns cu partenerii noştri pentru a ne asigura că ei pot continua să beneficieze de plugin-urile noastre sociale şi de alte instrumente în deplină conformitate cu legea”, a declarat, citat într-un comunicat, unul dintre avocaţii Facebook, Jack Gilbert.

La rândul său, Verbraucherzentrale NRW, asociaţia consumatorilor care a dat în judecată Fashion ID, şi-a exprimat satisfacţia faţă de această hotărâre.

”Întreprinderile care obţin profit de pe urma utilizatorilor trebuie de-acum să-şi asume responsabilitatea”, a comentat directorul asociaţiei, Wolfgang Schuldzinski.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.