Membrii echipajului avionului care s-a prăbuşit la 9 august în Brazilia, provocând moartea a 62 de persoane, au semnalat o problemă la sistemul de degivrare al aeronavei înainte de accident, potrivit unui raport preliminar de anchetă prezentat vineri, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Prăbuşirea avionului bimotor aparţinând producătorului franco-italian ATR a fost cea mai gravă catastrofă aeriană pe teritoriul brazilian din ultimii 17 ani.

Zborul, operat de compania braziliană Voepass, decolase de la Cascavel, în statul Parana din sud, cu destinaţia aeroportul internaţional Guarulhos din São Paulo.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE

Avionul s-a prăbuşit în Vinhedo, la aproximativ 80 km nord-vest de São Paulo, omorând cei patru membri ai echipajului şi 58 de pasageri aflaţi la bord. Avionul a pierdut 4 000 de metri altitudine într-un minut.

La aproape o lună de la accident, autorităţile braziliene au prezentat un raport preliminar de anchetă: conversaţiile înregistrate în cutiile negre arată că „membrii echipajului au raportat o problemă la sistemul de degivrare” al avionului.

Cu un minut înainte ca avionul să înceapă să piardă altitudine, înregistrarea l-a identificat pe copilot spunând că era „mult îngheţ”, a explicat Centrul brazilian pentru investigarea şi prevenirea accidentelor aeronautice (Cenipa).

Raportul notează, de asemenea, că zborul a avut loc „în condiţii severe de formare a îngheţului”.

Dar şeful Cenipa, Marcelo Moreno, a declarat într-o conferinţă de presă că nu a fost încă posibil să se confirme că accidentul s-a datorat unei probleme la sistemul de degivrare. „Este încă prea devreme pentru a determina linia de anchetă” privind cauzele accidentului, a spus el. Potrivit Cenipa, aeronava, care zbura din 2010, respecta toate standardele în vigoare şi avea autorizaţiile necesare.

Fondată în 1995 sub numele Passaredo, Voepass este a patra companie aeriană de pe piaţa braziliană, singura ţară în care operează.

Ultima catastrofă majoră pe teritoriul Braziliei a avut loc în 2007, când un Airbus A320 aparţinând companiei aeriene braziliene TAM a ratat aterizarea pe aeroportul Congonhas şi s-a prăbuşit într-o clădire de marfă, omorând toate cele 187 de persoane aflate la bord şi 12 la sol.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.