Un medic a recomandat ca Andreas Lubitz, copilotul cursei Germanwings prăbuşite în Alpii francezi în martie 2015, să fie internat într-un spital de psihiatrie, cu numai două săptămâni înainte de tragedie, au anunţat duminică anchetatorii francezi în raportul final privind masacrul, relatează Daily Mirror.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În aceste condiţii, experţii au formulat două recomandări. Prima dintre acestea este ca medicii să aibă dreptul să transmită informaţii privind starea de sănătate a piloţilor, pentru a putea “apăra siguranţa publică”. Directorul BEA a subliniat că acest lucru este important pentru “găsirea unui echilibru între dreptul pacienţilor la confidenţialitate şi siguranţa publică”.

Cea de a doua recomandare este ca piloţii să facă analize regulate, pentru identificarea problemelor psihice.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Recomandările vor fi transmise autorităţilor competente, printre care Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Ministerul german al Transporturilor şi Consiliul Medicilor din Germania.

De asemenea, echipa de investigaţie a Biroului de Anchetă şi Analiză (BEA) a confirmat definitiv că avionul a fost prăbuşit intenţionat de Lubitz.

Căpitanul Patrick Sondenheime a folosit un levier şi un container cu oxygen pentru a încerca să spargă uşa cabinei. Mai multe lovituri puternice au fost înregistrate de cutiile negre.

De asemenea, Sondenheime a sunat de mai multe ori în cabină, pe interfon, dar Lubitz nu i-a răspuns.

În urma tragediei aviatice, autorităţile europene au recomandat deja companiilor să impună ca regulă ca cel puţin două persoane să fie în cabină pe toată perioada zborului. Unele ţări s-au opus măsurii, iar sindicatul piloţilor germani a avertizat că o astfel de decizie ar provoca “riscuri care depăşesc orice presupusă sporire a securităţii”.

La 24 martie 2015, Lubitz l-a încuiat pe comandatul zborului Germanwings de la Barcelona la Dusseldorf în afara cabinei. Zece minute mai târziu, avionul Airbus A320 a lovit un versant muntos. Toţi cei 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului au murit. Printre victime s-au numărat 72 de germani, dintre care 16 elevi de liceu, şi 50 de spanioli.

Ancheta a arătat că Lubitz suferea de depresie şi fusese consultat de zeci de medici în anii dinainte de tragedie.

În baza legilor germane, însă, niciunul dintre doctori nu a avut dreptul să alerteze compania aeriană în legătură cu starea copilotului, astfel că i s-a permis să zboare în continuare.

Pe una dintre înregistrările de pe cutiile negre, recuperată de la locul tragediei, se aude numai respiraţia regulată a lui Lubitz. El nu şi-a explicat în niciun fel faptele.

Directorul BEA, Remi Jouty, citat de The Guardian, a declarat că anchetatorii francezi au încercat să identifice “problemele sistematice care au dus la tragedie”.  Experţii francezi au analizat şi “echilibrul dintre secretul medical şi securitatea zborurilor”.

O parte dintre rudele victimelor intenţionează să dea în judecată şcoala de aviaţie de la Phoenix, Arizona, unde a studiat Lubitz şi care ar fi trebuit să identifice şi să semnaleze problemele sale psihologice. “Copilotul şi-a întrerupt antrenamentul de acolo pentru o perioadă de timp, din cauza problemelor psihice (...). Nu ar fi trebui să i se permită să îşi reia antrenamentul”, a explicat avocatul care va reprezenta familiile, Christof Wellen.

Compania-mamă a Germanwings, Lufthansa, a plătit 50.000 de euro despăgubiri pentru fiecare victimă. De asemenea, a mai oferit 25.000 de euro fiecărei familii şi încă 10.000 de euro fiecărei rude de gradul întâi a celor aflaţi la bord, adică părinţi, copii şi soţi sau soţii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.