Anchetatorii francezi vor publica duminică raportul final privind avionul Germanwings pe care copilotul german Andrea Lubitz l-a prăbuşit intenţionat, la 24 martie 2015, în Alpii francezi, omorând 149 de oameni, relatează Itele.
Biroul de Anchetă şi Analiză (BEA) va face, probabil, în primul rând o serie de recomandări privind încuierea cabinelor piloţilor în timpul cursei.
În urma tragediei aviatice, autorităţile europene au recomandat deja companiilor să impună ca regulă ca cel puţin două persoane să fie în cabină pe toată perioada zborului. Unele ţări s-au opus măsurii, iar sindicatul piloţilor germani a avertizat că o astfel de decizie ar provoca “riscuri care depăşesc orice presupusă sporire a securităţii”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
La 24 martie 2015, Lubitz l-a încuiat pe comandatul zborului Germanwings de la Barcelona la Dusseldorf în afara cabinei. Zece minute mai târziu, avionul Airbus A320 a lovit un versant muntos. Toţi cei 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului au murit. Printre victime s-au numărat 72 de germani, dintre care 16 elevi de liceu, şi 50 de spanioli.
Ancheta a arătat că Lubitz suferea de depresie şi fusese consultat de zeci de medici în anii dinainte de tragedie.
În baza legilor germane, însă, niciunul dintre doctori nu a avut dreptul să alerteze compania aeriană în legătură cu starea copilotului, astfel că i s-a permis să zboare în continuare.
Pe una dintre înregistrările de pe cutiile negre, recuperată de la locul tragediei, se aude numai respiraţia regulată a lui Lubitz. El nu şi-a explicat în niciun fel faptele.
Directorul BEA, Remi Jouty, citat de The Guardian, a declarat că anchetatorii francezi au încercat să identifice “problemele sistematice care au dus la tragedie”. Experţii francezi au analizat şi “echilibrul dintre secretul medical şi securitatea zborurilor”.
O parte dintre rudele victimelor intenţionează să dea în judecată şcoala de aviaţie de la Phoenix, Arizona, unde a studiat Lubitz şi care ar fi trebuit să identifice şi să semnaleze problemele sale psihologice. “Copilotul şi-a întrerupt antrenamentul de acolo pentru o perioadă de timp, din cauza problemelor psihice (...). Nu ar fi trebui să i se permită să îşi reia antrenamentul”, a explicat avocatul care va reprezenta familiile, Christof Wellen.
Compania-mamă a Germanwings, Lufthansa, a plătit 50.000 de euro despăgubiri pentru fiecare victimă. De asemenea, a mai oferit 25.000 de euro fiecărei familii şi încă 10.000 de euro fiecărei rude de gradul întâi a celor aflaţi la bord, adică părinţi, copii şi soţi sau soţii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.