Ministerul de Interne anunţă că începând de sâmbătă, la nivelul a 3 unităţi administrativ-teritoriale, platfoma destinată activităţii ofiţerilor de stare civilă, devine accesibilă şi pentru înregistrarea exclusiv în format digital a evenimentului de viaţă căsătorie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele Constanţa şi Iaşi, precum şi al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă , la nivelul unităţilor-administrativ teritoriale Eforie, Ion Neculce şi Podu Iloaiei, prin obţinerea unor rezultate deosebite şi complete pentru operaţionalizarea fluxului de înregistrare în format digital a evenimentului de viată căsătorie”, precizează Ministerul de Interne. 


Astfel, începând cu data de 25 august 2024, activitatea de preluare a documentelor şi de înregistrare doar în format digital a căsătoriilor, se va extinde, etapizat, la nivelul celor 3.188 de unităţi-administrativ teritoriale.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris


”Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024, dată de la care înregistrările evenimentelor de viaţă în registre fizice urmează a înceta”, subliniază MAI.

Până la data de 23 august 2024, accesarea serviciilor digitale privind evenimentele de viaţă naştere şi deces a devenit accesibilă pentru locuitorii a 2.445 unităţi administrativ-teritoriale (municipii reşedinţă de judeţ, municipii, oraşe şi comune), în urma operaţionalizării platformei destinate activităţii ofiţerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viaţă naştere şi deces, după cum urmează:

  • 53.345 evenimente de stare civilă înregistrate – dintre care 19.888 privind evenimentul de viaţă „naştere” şi 33.457 privind evenimentul de viată „deces”;
  • 35.731 certificate de naştere eliberate – dintre care 33.609 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 2.122 în format digital (ex. Timiş –758, Bihor – 583, Bistriţa-Năsăud – 280, Sibiu – 168);
  •  34.867 certificate de deces eliberate – dintre care 34.462 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 405 în format digital (ex.Bihor – 176, Hunedoara – 52, Ilfov – 51);

”În ceea ce priveşte actele de stare civilă stocate în arhiva electronică precizăm că au fost validate 180.928 acte de stare civilă dintre care 130.205 acte de naştere, 16.469 acte de deces şi 34.254 acte de căsătorie. Referitor la codul numeric personal (CNP) care conţine codul unic 70, în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă au fost generate 21.236 de CNP-uri”, mai afirmă MAI în comunicat. 

 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.