Trupa britanică Coldplay a stabilit la Bucureşti mai multe recorduri, de la biletele vândute cel mai rapid până la primul concert în care publicul huiduie în masă un artist, de la valul de critici pentru că a fost ascultată o manea pe scena unui show pop-rock, până la cel mai luminos şi plin de energie stadion. Chris Martin, Jon Buckland, Guy Berryman şi Will Champion au făcut spectacol şi în cea de-a doua seară la Bucureşti, după un prim concert care i-a provocat un şoc solistului. Turneul "Music of the Spheres" este un festin vizual.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Aseară am susţinut primul nostru concert în România. Am fost şocat, trist şi cumva vinovat că am făcut ceva rău. Apoi m-am dus în pat şi am încercat să dorm şi mi-am dat seama că sunteţi publicul nostru, că vă iubim necondiţionat, nu puteţi schimba asta. Călătorim în toată lumea, poate nu înţelegem prin ce treceţi voi, cultura voastră, dar ştiu că iubim lumea la fel, asta însemnând că şi pe români. Pentru noi ieri a fost foarte frumos, noi vă iubim oricum. Aş dori să schimbăm ceva, ieri aţi huiduit, aşa că azi aş dori cinci secunde să huiduiţi mai tare ca ieri. Este cea mai tare huiduială auzită. Sunteţi cel mai tare public din lume. Aş vrea să invit trei oameni pe scenă. Nu contează de unde sunteţi”, a spus Chris Martin care a dat o lecţie de umanitate şi de iubire. 

Şi pentru că reacţiile după primul concert au împărţit oamenii în tabere, la cel de joi seară publicul nu a mai huiduit la momentul Coldplay - Babasha, ci dimpotriva, a aplaudat frenetic. Tânguiala "Păi Naa" a lui Babasha de la primul concert s-a transformat într-o sesiune mai ritmată între el şi membrii trupei. Publicul a fost în delir deşi unii începuseră să plece, dar poate şi pentru că se apropia furtuna. 

Înainte ca Bucureştiul "să fie măturat" de grindină, în jurul orei 23.00, britanicii au oferit un show complet, în cadrul, „Music of the Spheres”, purtându-i pe spectatori prin toate stările: de la bucurie, la emoţie. Aşa cum a spus Chris Martin în final, că pentru ei a fost "cea mai grozavă experienţă", pentru spectatorii de pe Arena Naţională apropierea de muzicieni a fost evidentă. au demonstrat-o efectele cu care ştiu să-şi mulţumească audienţa: brăţarile LED care se aprindeau la fiecare săritură sau când la aplauze s-a creat un „A Sky Full of Stars”, un moment unic care s-a trăit cu energie. 

Publicul a fost cucerit însă de la primele cuvinte în română ale lui Chris Martin: "Bună seara! Bine aţi venit, prietenii mei! Mulţumesc! Ne bucurăm să fim aici cu voi! Suntem bucuroşi să fim în România!". "Ieri am început să ne îndrăgostim de România şi astăzi va fi total", a fost declaraţia sa. Şi înainte ca "Viva la Vida" să zguduie stadionul, Martin a spus că atunci când va fi întrebat 'Unde aţi avut cel mai grozav public' va răspunde: "Aici, pe 12 şi 13 iunie". 

De la "Higher Power", cu care a început spectacolul (piesa a fost cântată în premieră pe Staţia Spaţială Internaţională în 2021), trecând prin "Paradise", "Adventure of a Lifetime", "Viva La Vida", "Yellow", , "The Scientist", "Fix You" cântată de toţi cei prezenţi, muzica Coldplay este molipsitoare. La fel şi energia sau lipsa de orice urmă de ranchiună din partea lui Chris Martin atunci când invită publicul "să-l huiduie mai tare" ca în prima seară, la momentul Babasha. Şi pentru că artiştii consideră că "toţi oamenii trebuie trataţi egal", "asta merită şi românii". Şi pentru că a reluat momentul cu Babasha din prima seară, Chris Martin a spus: "Dacă nu vă place, mergeţi la baie sau faceţi ce vreţi, daţi mesaje prietenilor pe telefon, dar fiţi buni. Nouă ne plac muzica şi oamenii". Confruntarea muzicală dintre trupă şi cântăreţul de manele Babasha a stârnit delir, fără fluierături de data aceasta, semn că publicul a acceptat (sau a înţeles) ceea ce promovează Coldplay: incluziunea, toleranţa. 

Şi pentru că ştie să creeze emoţie, un alt moment de subliniat al concertului a fost atunci când solistul a dedicat "Everglow" memoriei victimelor din incendiul de la Colectiv. 

Publicul este cel în jurul căruia este conceput întregul show din acest turneu, mai ales că există alte două scene care să-i apropie pe artişti de fani. În plus, Chris Martin a improvizat joi seară şi versuri pentru unii dintre norocoşii spectatori care au fost aleşi să apară pe ecranele mari. 

Show-ul de lumini face ca experienţa Coldplay să fie unică şi ea merită trăită live. De la galben, stadionul se colorează în albastru şi roşu, apoi în roz iar laserele verzi străpung din scenă. Baloanele, fluturii din hârtie fac parte din atmosferă. "Au avut atât de multe costume, totul a strălucit în întuneric", a spus un spectator la final. 

"Music of the Spheres" promovează un spectacol de planete zburătoare, tunuri de confetti, artificii şi cântece care pun în scenă o fantezie cu brăţări în roşu şi albastru. "We are all in the universe" era mesajul de pe tricoul lui Chris Martin.

În 2019 trupa a anunţat că va înceta turneele până când va putea să le facă mai sustenabile şi a redus emisiile din turneul "Music of the Spheres" cu aproape 50%. Şi acest concept s-a regăsit în întreaga producţie, cu podele de dans cinetice şi brăţări cu energie solară realizate din materiale compostabile. O parte din vânzările de bilete merg către mai multe cauze de mediu. 

Setlistul a cuprins toată cariera lor, şi cu piese precum balada pop "Human Heart". În mod normal, aceasta este un duet cu Selena Gomez, dar joi seară a fost interpretată de o păpuşă Muppet, alias personajul extraterestru fictiv Angel Moon. La melodia "Something Just Like This", membrii trupei au îmbărcat capete uriaşe de extratereştri, în timp ce o călătorie intergalactică ameţitoare luminează ecranele. "Everyone is al alien somewhere" scria pe tricoul lui Chris Martin în timp ce spunea versurile în limbajul mimico-gestual. 

Emoţionantul imn "Fix You" a fost cântat de întreg stadionul iar în final focurile de artificii, confetti şi planetele plutitoare au susţinut mesaj simplu "Credeţi în dragoste".

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.