Organizatorii festivalului Living Rock, care va avea loc pe plaja Tuzla la finalul lunii august, semnalează într-un interviu acordat News.ro lipsa atenţiei din partea decidenţilor pentru evenimentele mici şi mijlocii şi cer MInisterului Culturi să îşi onoreze promisiunile făcute în urmă cu un an. La fel ca alţi reprezentanţi ai industriei, îşi doresc ca toate schimbările impuse de autorităţi în funcţionarea spectacolelor să fie comunicate cu mai mult timp înainte, pentru ca pierderile şi impactul să fie diminuate, şi ca lumea să ia mai în serios vaccinarea, pentru că este o modalitate de a reveni la normal.
Ilinca Ghişoiu, reprezentant al Magnetic Dream Events, organizatorul festivalului, a subliniat câteva aspecte importante, din punctul de vedere al promoterilor români, în derularea evenimentelor în timpul pandemiei.
Cum a fost pentru voi primul an de pandemie şi ce dificultăţi aţi întâmpinat pentru organizarea ediţiei din 2021?
Ilinca Ghişoiu: Cele mai mari dificultăţi pe care le-am întâmpinat şi pe care le avem în continuare sunt lipsa unor reguli clare de organizare a unor evenimente, lipsa procedurilor, dar şi lipsa atenţiei din partea decidenţilor pentru organizatorii mici şi mijlocii din industrie. Asemenea majorităţii industriilor, cea în care activăm a avut foarte mult de suferit. În 2019, cât şi la începutul anului 2020, părea că industria muzicală din România începe să se dezvolte din ce în ce mai mult, într-un mod sănătos, începuse să urmeze nişte reguli clare, iar publicul începea să înţeleagă că trebuie să plătească pentru artă. Ce a urmat ştim cu toţii.
Cum vă veţi adapta regulilor impuse de Guvern? Consideraţi ca oamenii sunt dispuşi să le respecte, având în vedere că în cele mai multe cazuri, evenimente în aer liber, de la concerte la meciuri de fotbal, nu au fost urmate întocmai?
Ilinca Ghişoiu: Din cunoştinţele noastre, regulile au fost respectate atât la evenimentele mici, cât şi la cele mari; acesta este singurul mod ca industria de spectacole să funcţioneze în continuare. Ne-am dori ca lumea să ia mai în serios vaccinarea, pentru că este o modalitate de a reveni la normal. Încercăm să încurajăm şi noi cât de mult acest lucru, motiv pentru care am reuşit, cu ajutorul celor de la tazz by eMAG, să oferim celor vaccinaţi un discount de 50% din preţul biletului la festivalul Living Rock. E un lucru foarte important pentru noi şi sperăm să fie şi o recompensă frumoasă pentru oameni.
Ce aţi schimba în setul de măsuri privind desfăşurarea evenimentelor? Aveţi sugestii pentru decidenţi?
Ilinca Ghişoiu: Important pentru noi ar fi ca toate schimbările impuse de autorităţi în funcţionarea spectacolelor să fie comunicate cu mai mult timp înainte, pentru ca pierderile şi impactul să fie diminuate. Am avut nenumărate discuţii cu autorităţile - Ministerul Culturii -, dar niciuna dintre propunerile noastre nu a fost luată în considerare. În egală masură, ne-am dori ca ministerul să-şi tină promisiunile faţă de artişti şi antreprenori culturali făcute la sfârşitul anului 2020.
Dacă în toamnă sau iarnă se va reveni la restricţiile în vigoare în urmă cu câteva luni, cum vedeţi zona cultural-artistică? Va rezista ea unui nou şoc, unei noi închideri?
Ilinca Ghişoiu: Deja pierderile resimţite de industrie, atât umane, cât şi materiale, au fost foarte mari. Nu ştim în ce măsură putem cuantifica pierderile după o nouă închidere dar, aşa cum spuneam, ne dorim ca Ministerul Culturii să îşi ia în serios rolul şi să ne ajute.
A doua ediţie a Living Rock, singurul festival de rock alternativ de la mare, va avea loc în weekendul 20 - 22 august, pe plaja Tuzla.
Acolo vor concerta, între alţii, Viţa de Vie, Alternosfera, byron, The Mono Jacks, Urma, Robin and the Backstabbers şi Grimus. Abonamentele sunt puse în vânzare pe iabilet.ro , iar regulamentul de acces poate fi consultat pe site-ul evenimentului.
Tututor persoanelor vaccinate le este oferită o reducere de 50% la abonamente, la fel şi celor care se vor vaccina până la startul festivalului. Cei nevaccinaţi vor primi gratuit un test Covid-19 la intrarea în zona evenimentului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.