Covid-19 nu va ucide filmele, acesta este mesajul din partea preşedintelui juriului Festivalului de Film de la Veneţia, Bong Joon Ho, la conferinţa de presă de miercuri, care a marcat startul ediţiei a 78-a a evenimentului, scrie Variety.
Regizorul premiat cu Oscar pentru „Parasite” a recunoscut că pandemia a afectat cineaştii determinând închiderea cinematografelor din toată lumea. „Dar, într-un fel, privind în urmă, se simte ca un test şi asta a demonstrat forţa vieţii cinematografiei”, a spus Bong.
El a adăugat: „Ca regizor, nu cred că istoria cinematografiei ar putea fi oprită atât de uşor. Covid va trece şi cinema-ul va continua”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Bong a apărut la conferinţa de presă alături de colegii juraţi Cynthia Erivo şi Chloe Zhao. Regizoarea filmului „Nomadland” a fost prezentă virtual anul trecut la Veneţia.
„Am fost distrusă din cauza faptului că nu am putut fi aici anul trecut”, a spus Zhao. „Sunt onorată. Mulţumesc că m-aţi primit din nou”.
Festivalul de la Veneţia a revenit anul acesta în format fizic, cu protocoale Covid. Proiecţiile vor avea loc cu public prezent la jumătate din capacitatea sălilor, tuturor invitaţilor li se cere dovada vaccinării la evenimentele indoor şi masca este obligatorie.
Bong a admis că nu are o metodologie pentru jurizarea filmelor de anul acesta. ”Nu cred că trebuie să existe un criteriu”, a mărturisit el. „Ca să alegi cinema frumos, totul se rezumă la a respecta gusturile tuturor. Toate pot fi diferite”.
Bong a afirmat că aşteaptă cu nerăbdare o dezbatere plină de spirit între juraţi. „Suntem pregătiţi să luptăm până în ultima zi”.
Mare parte din dialogul primei zile la Veneţia s-a concentrat pe viitorul filmelor şi pe ce rol vor juca serviciile de streaming în producţie, finanţare şi difuzarea filmelor.
Directorul artistic al Festivalului, Alberto Barbera, a recunoscut că decizia Festivalului de Film de la Cannes de a nu accepte filme Netflix în competiţie a fost un cadou pentru Veneţia.
Ediţia de anul acesta a Festivalului de la Veneţia va debuta cu două premiere - Jane Campion (“Power of the Dog”) şi Paolo Sorrentino (“The Hand of God”) - care ar fi putut să fie proiectate la Cannes, dacă nu ar fi fost produse de Netflix.
„Nu putem cere Netflix să producă film comercial şi să aştepte 20 de luni ca să le distribuie pe platformă”, a spus Barbera, referindu-se la regulamentul francez care cere tuturor filmelor selectate la Cannes să fi fost distribuite doar în cinematografe.
Veneţia, pe de altă parte, nu respectă nicio astfel de regulă. „Prin urmare, a fost un proces natural, care i-a adus pe Paolo Sorrentino şi Jane Campion la Veneţia”, a precizat Barbera. „Şi, desigur, o mare satisfacţie pentru noi”.
În ceea ce priveşte filmul de deschidere de anul acesta, ”Parallel Mothers” al lui Pedro Almodovar, Barbera a dezvăluit că a petrecut mulţi ani curtându-l pe regizorul spaniol ca să aducă un nou film al său la Veneţia. „Cred că Pedro Almodovar este unul dintre cei mai buni regizori de cinema contemporan”, a spus Barbera.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...