Actorii Ben Affleck şi Oscar Isaac sunt de părere că o schimbare în ceea ce priveşte industria de film este inevitabilă şi că platformele de streaming nu fac decât să susţină artişti şi să lase alegerea la latitudinea consumatorului.
Aflaţi la Madrid pentru promovarea filmului „Triple Frontier”, actorii au răspuns câtorva întrebări legat de controversa în centrul căreia stau Netflix şi cineastul Steven Spielberg.
„Cred că problema este puţin umflată. Ne găsim în vremuri de tranziţie, există mult mai multe ocazii pentru artişti să facă lucruri, pentru că oamenii vor tot mai mult conţinut. În mod clar, lucrurile se schimbă, nu vor rămâne la fel”, a spus Oscar Isaac, cunoscut pentru roluri din filme ca „Ex Machina”, „Suburbicon” şi „At Eternity's Gate”.
Isaac a exemplificat: „De la lansarea «Fălci», tot ce înseamnă blockbuster s-a schimbat. Aşadar, cred că la fiecare câteva decenii, lucrurile se schimbă. Cred că toţi valorificăm experienţa de a sta într-un scaun de cinema şi să urmărim poveşti, dar există şi valoare în tot conţinutul şi diferitele tipuri de a spune poveşti care nu au avut şansa de a fi prezentate pe marile ecrane”.
Ben Affleck a subliniat: „Cu tot respectul, presa încearcă să facă din chestiuni de genul ăsta conflicte personale. Cineva vs. cineva. De fapt este vorba despre aspectul tehnic - câte săptămâni trebuie să existe între lansarea filmului în cinematografe şi cea online. În Franţa, cer să fie 38 de luni sau ceva de genul ăsta pentru ca un film să se califice. Mi-aş face griji dacă aş crede că nu vor mai fi prezentate filme în cinema, dar nu cred că asta se va întâmpla. Este vorba despre alegerea consumatorului - dacă vrea, poate vedea filmul la cinema”.
„Triple Frontier”, regizat de JC Chandor, cu Ben Affleck, Oscar Isaac, Charlie Hunnam, Garrett Hedlund, Pedro Pascal şi Adria Arjona în distribuţie, va fi lansat în cinematografe cu o săptămână înainte de a fi disponibil pe platforma de streaming, pe 13 martie.
Affleck este de părere că „Netflix, pentru o platformă de streaming, ştie cu siguranţă să aprecieze experienţa de cinema”, făcând referire la tehnologia folosită pentru sunet şi imagine.
„Ce este incitant la platformele de streaming este că dau ocazia unei palete mult mai diverse de filme să fie făcute. Este o povară financiară lansarea unui film în cinematografe. Trebuie să cheltuieşti mulţi bani pe promovare, aşa că este dificil. Dacă ai un film despre care crezi că este atractiv pentru public, dar nu neapărat pentru întreaga umanitate platformele de streaming, cum e Netflix, pot identifica ce ţi-ar plăcea şi ce ai putea urmări în viitor şi să marketeze aceste filme individual, pentru tine. Cred că poţi face un produs mult mai inovativ şi fără să te gândeşti că trebuie să fac nu ştiu câţi bani în primul weekend, altfel va pierde expunere”, a concluzionat Affleck.
Pentru el, organizaţiile care acordă premii pentru filme reprezintă „o îngrijorare mai mică faţă de grija pentru ce se face, ce putem vedea sau vom mai putea vedea filme în cinematografe”.
Cineastul Steven Spielberg, guvernator al AMPAS 9Academia Americană de Film), are în plan modificarea regulamentului de acordare a premiilor Oscar, fiind împotriva recunoaşterii cu o astfel de statuetă a producţiilor realizate de platformele de streaming, precum Netflix.
El susţine că filmele care au premiera pe platforme de streaming sau care sunt distribuite pentru o scurtă perioadă în cinematografe ar trebui să se califice la premiile Emmy, şi nu la Oscar.
Spielberg va face o propunere în acest sens la viitoarea adunare a Comitetului Guvernatorilor AMPAS.
Netflix a răspuns luni criticilor venite din partea industriei de film, implicit lui Steven Spielberg, cu o declaraţie intitulată „Iubim cinema-ul”.
„Iată câteva lucruri pe care, de asemenea, le iubim: Accesul oamenilor care nu îşi permit întotdeauna sau trăiesc în oraşe fără cinematografe; Faptul că toată lumea de peste tot se bucură de lansări simultan; Cineaştii au mai multe moduri de a face artă. Aceste lucruri nu sunt exclusive în mod reciproc”.
(Corespondenţă de la Madrid de Patricia Marinescu)
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...