Netflix a răspuns criticilor venite din partea industriei de film, implicit lui Steven Spielberg, care vrea să schimbe regulile nominalizărilor la Oscar, cu o declaraţie provocatoare intitulată „Iubim cinema-ul”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Cineastul Steven Spielberg, de 17 ori nominalizat la Oscar şi recompensat cu 3 trofee, este unul dintre criticii platformei de streaming, fiind de părere că reticenţa pe care o arată Netflix privind distribuţia filmelor în cinematografe distruge experienţa de a vedea un film în sală.

Fără să îl nominalizeze pe Spielberg, Netflix a lansat luni dimineaţă un comunicat: „Iubim cinema-ul. Iată câteva lucruri pe care, de asemenea, le iubim: Accesul oamenilor care nu îşi permit întotdeauna sau trăiesc în oraşe fără cinematografe; Faptul că toată lumea de peste tot se bucură de lansări simultan; Cineaştii au mai multe moduri de a face artă. Aceste lucruri nu sunt exclusive în mod reciproc”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Cineastul Steven Spielberg, guvernator al AMPAS, are în plan modificarea regulamentului de acordare a premiilor Academiei Americane de Film, fiind împotriva recunoaşterii cu nominalizare sau trofeu Oscar a producţiilor realizate de platformele de streaming, precum Netflix.

Spielberg, care reprezintă breasla regizorilor în AMPAS, susţine că filmele care au premiera pe platforme de streaming sau care sunt distribuite pentru o scurtă perioadă în cinematografe ar trebui să se califice la premiile Emmy, şi nu la Oscar.

La gala premiilor Oscar de anul acesta, producţia Netflix „Roma”, regizată de Alfonso Cuarón, a primit trei trofee din partea Academiei, inclusiv pentru „cel mai bun film într-o limbă străină” şi „cea mai bună regie”.

„Roma” a primit, între altele, patru premii BAFTA, inclusiv pentru „cel mai bun film”, şi patru premii Critics’ Choice.

În ciuda laudelor primite din partea criticilor, campania de marketing a Netflix pentru „Roma” - care a costat 30 de milioane de dolari, potrivit presei americane - a stârnit agitaţie, la fel şi faptul că a fost ignorată perioada de 90 de zile ce trebuia să existe între lansarea în cinematografe şi cea online. 

În Marea Britanie, lanţurile de cinematografe Vue şi Cineworld au obiectat faţă de includerea „Roma” între nominalizaţii la BAFTA, iar Cineworld şi-a retras complet susţinerea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.