Traficul aerian a crescut, ceea ce înseamnă că sunt mai multe zboruri şi mai mulţi pasageri de gestionat în comparaţie cu alte luni din an. Potrivit datelor emise de agenţia de turism online Vola.ro, în iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri şi anulări de zbor în comparaţie cu luna mai. Din totalul zborurilor rezervate prin platformă în iunie, 10% au fost anulate, aproape dublu faţă de luna mai. Au existat întârzieri şi anulări pe multiple rute, iar cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele oraşe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano.
”În ultima perioadă, mai multe zboruri au fost anulate sau au suferit întârzieri considerabile, afectând planurile de călătorie a zeci de mii de pasageri. Potrivit datelor emise de agenţia de turism online Vola.ro, în iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri şi anulări de zbor în comparaţie cu luna mai. Din totalul zborurilor rezervate prin platformă în iunie, 11% au avut întârzieri declarate oficial, iar numărul anulărilor s-a dublat faţă de luna precedentă”, arată compania.
Deşi au existat întârzieri şi anulări pe multiple rute, cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele oraşe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano. Acestea se numără printre cele mai aglomerate huburi europene: sunt destinaţiile care au cele mai multe zboruri, din şi spre toate colţurile lumii, motiv pentru care apar aici, în special în plin sezon, şi cele mai multe situaţii problematice cu zborurile.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
La începutul sezonului estival, a crescut numărul zborurilor anulate şi întârziate în comparaţie cu lunile de primăvară, însă datele arată că situaţia se prezintă mai bine acum faţă de anii trecuţi, când recordul anulărilor şi al întârzierilor în această perioadă ajunsese la 30%.
În acelaşi timp, specialiştii Vola.ro îi sfătuiesc pe călători să-şi ia măsuri de precauţie şi asigurări pentru a beneficia de rezolvări rapide în cazul situaţiilor neprevăzute din aeroporturi. Aceştia atrag atenţia asupra faptului că iunie a fost doar începutul sezonului estival, dar că iulie şi august vor fi şi mai aglomerate. În general, companiile aeriene care operează un număr mare de zboruri cu rute diversificate, cum este şi cazul celor low-cost, se confruntă şi cu cele mai multe situaţii care îngreunează traficul aerian.
Fiind în plin sezon estival şi cu mai multe competiţii sportive în desfăşurare în Europa, traficul aerian a crescut, ceea ce înseamnă că sunt mai multe zboruri şi mai mulţi pasageri de gestionat în comparaţie cu alte luni din an. Întârzierile, chiar şi mici, din prima parte a dimineţii, pot modifica planificarea pentru întreaga zi, afectând sistemul de control al traficului aerian şi organizarea aeroportului, situaţie care duce, în cele din urmă, la întârzieri de zbor.
O altă cauză a problemelor din această perioadă este lipsa personalului specializat: atât aeroporturile, cât şi companiile aeriene se confruntă cu un deficit de personal, astfel că echipele actuale nu reuşesc să facă faţă cererii atât de mari din timpul verii. Pe lângă asta, pot exista şi defecţiuni tehnice ale aeronavelor sau provocări operaţionale (prea puţine aeronave disponibile, modificări ale orarului de zbor) care declanşează reacţii în lanţ şi au un impact semnificativ asupra bunei desfăşurări a unei călătorii.
Nu în ultimul rând, este important să ţinem cont şi de condiţiile meteorologice din această perioadă. În ultimele săptămâni, Europa a trecut prin mai multe fenomene extreme, de la furtuni puternice la valuri de caniculă şi incendii, care au perturbat inclusiv traficul aerian.
Pentru pasagerii afectaţi de întârzieri şi anulări de zboruri, Vola.ro oferă suport şi asistenţă în găsirea şi achiziţionarea unor curse alternative, atât online, cât şi în birourile deschise în aeroporturile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bacău. De asemenea, pentru clienţii care au dreptul la compensaţii în situaţia în care există zboruri cu o întârziere mai mare de 3 ore, Vola.ro oferă asistenţă standard şi facilitează comunicarea cu serviciile specializate în asigurarea despăgubirilor.
În acelaşi timp, Vola.ro pune la dispoziţia clienţilor mai multe produse menite să le ofere acestora un plus de siguranţă în ceea ce priveşte călătoriile lor. Vola Trip Protect, unul dintre cele mai populare servicii, asigură zboruri alternative gratuite în cazul unor întârzieri, anulări sau modificări ale zborului iniţial. Vola Fast Refund oferă rambursare în 24 de ore pentru zborurile anulate sau modificate (în numerar sau prin voucher).
De suport beneficiază şi clienţii care nu adaugă serviciile Trip Protect sau Fast Refund: Vola.ro oferă asistenţă în găsirea zborurilor alternative din propunerile companiilor aeriene, dar şi asistenţă la rambursare pentru zborurile anulate sau modificate, în termenul oferit de compania aeriană, de obicei, 30-60 de zile.
În 2023, valoarea tranzacţiilor intermediate de grupul din care face parte Vola.ro a crescut cu 11% faţă de anul anterior şi a depăşit pragul de 100 de milioane de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.